Låginkomstagarnas verklighet

Inlägg #1: Postat: 2003-10-05 20:16:00
Du måste förstå att när politikerna talar om välfärd så menar dom välfärd åt sig själva, inte åt folket i övrigt. Sverige har de högsta skatterna i världen för låginkomsttagare. Alla sk vanliga människor får det bara sämre och sämre. Ändå fortsätter folk att rösta på samma jävla sosseparti som ju är skyldiga till denna negativa utveckling. Man tar sig för pannan!
Inlägg #2: Postat: 2003-10-06 12:48:00
Yohannis Petersson
Jag delar din nulägesanalys, vi knegar alltför mycket åt "farbror staten". Vad jag reagerar på, och inte sympatiserar med dig är att du tycks måla upp en bild av löntagaren som ett "offer". Det känner, i vart fall inte jag mig som. Jag vill ha större frihet över min vardag och tar avstånd från överhets-politiker från alla led.
Inlägg #3: Postat: 2003-10-06 12:49:00
Yohannis Petersson
Margareth du borde skriva en framtids-vision också, efter denna verklighetsförankrade analys.
Inlägg #4: Postat: 2003-10-06 19:01:00
Mike
De "fattiga" förblir fattiga för att de fortsätter göra det som gör dem fattiga. Dvs välja fritid framför utbildning välja tips och lotto framför aktiefonder, avbetalning på Finax kort med 30 ränta, framför sparande, jobba bara 40 timmar i veckan etc.
Inlägg #5: Postat: 2003-10-07 08:52:00
Peter
Svagt av Sourze att säppa igenom en felstavad rubrik! Inkomsttagare med två t:n, tack!
Laddar...