Feminism

Den här tråden diskuterar artikeln Feminism.
Inlägg #1: Postat: 2003-10-02 22:43:00
elin A
Är inte reklamen ganska ironisk? en satirisk synvinkel på kärnfamiljen. tror inte det är menat för barnen dock, utan för de lite äldre. jag håller med dig, reklamen brukar vara sexistisk. men den här är överdriven för att vara rolig.
Inlägg #2: Postat: 2003-10-02 22:58:00
Viktor
Jag säger som Gudrun Schyman, svenska män är som talibanerna i Afghanistan, det är långt kvar innan kvinnorna når till männen, det sker inte i nuvarande samhället i alla fall. Ge inte upp det kommer ett annat samhälle …!
Inlägg #3: Postat: 2003-10-02 23:51:00
Katta
Bra skrivet, fortsätt kämpa och kräv din och andra tjejers rätt att ses som människa. Det är en lång väg dit, det kommer framförallt märkas på alla inlägg som kommer trilla in här snart ; Ha det bäst.
Inlägg #4: Postat: 2003-10-03 00:01:00
Fittan
Humor, förstå det.
Inlägg #5: Postat: 2003-10-03 14:57:00
Jörgen
"Har du tänkt på att en lärare reagerar starkare om en tjej skriker "fitta" som själlsord än när en kille gör det?" Öhm, nej, jag tycker öht det är ovanligt att använda såna skällsord, speciellt när en lärare hör... F ö så tycker jag att just "squeeze"-reklamen är så överdriven att den måste helt enkelt vara en parodi. Ajax och liknande däremot. För att inte tala om Kelloggs...
Inlägg #6: Postat: 2004-11-01 20:55:00
carina
jag håller med dig helt. det är sorgligt att det görs sådan reklam. Det värsta är att det inte är så många som reagerar på dem. Själv kan jag erkänna att jag många gånger inte tänker på hur sexistiska många reklamer är, man märker det liksom inte för man är så van vid att reklamerna är på det viset, att de väldigt ofta spelar på de gamla tröttsamma könsrollerna.
Men det är tur att det i alla fall finns någon som reagerar på sådan slags reklam och skriver om det.
forsätt reagera!!!!!
Laddar...