Åh nej, inte en till falsk våldtäkt!

Inlägg #1: Postat: 2003-10-01 03:12:00
Billy Butt
Ingen illa menad men Jag blir så trött på sådana här inlägg som din ovan Anna Li. Jag har UPPREPANDE GÅNGER t.o.m. i denna artikeln tagit upp andra sidan myntet d.v.s. kvinnor som verkligen blir våldtagna & män som kommer undan straff. Herregud läser du inte vad jag skriver eller har du svårt för att begripa?
Inlägg #2: Postat: 2003-10-01 08:18:00
q
Anna Li är bara en rutten feminist som luktar skit. Hon verkar uppenbarligen inte förstå att falsk tillvitelse är ett allvarligt brott. Jag vidhåller min önskan om att skitar som Anna Li någon gång råkar ut för det kassa rättsamhälle som hon vill skapa. Ursäkta BB för att jag bråkar i dina kommentatorfält, men någon måste säga som det är.
Inlägg #3: Postat: 2003-10-01 09:35:00
Anna Li
BB jag undrar fortfarande vad du klagar på när det gäller rättssamhället? Mannen har blivit frisläppt, han kommer att få sedvanligt skadestånd för tiden han suttit häktad, kvinnan kommer eventuellt att bli åtalad om man tror att hon farit med medveten osanning. Det är väl precis så det ska fungera om någon gör en falsk anmälan? Eller menar du att man alltid ska utgå från att alla kvinnor ljuger och aldrig häkta några män som misstänkta för våldtäkt?
Inlägg #4: Postat: 2003-10-01 09:45:00
q
Anna Li: Problemen är följande: 1 I praktiken blir aldrig en kvinna dömd för falsk tillvitelse, samhället accepterar att kvinnor använder våldtäktsanklagelser om de blir sårade. 2 Media hänger aldrig ut kvinnor som gör på det här sättet. Varför skriver inte dagspressen saker som: "26 åringen ljög om våldtäkt", "hon har fantiserat om att sätta dit män i hela sitt liv." ???
Inlägg #5: Postat: 2003-10-01 11:39:00
daniel.
"Betydligt värre är att rättssamhället fungerar så dåligt när det gäller att döma skyldiga män.". Det är givetvis sannt Anna Li, men det finns så många andra skribenter som tar upp just det ämnet - så det skadar väl ingen att BB tar upp en annan tråd - som också är viktig?
Inlägg #6: Postat: 2003-10-01 11:40:00
Billy Butt
Till Anna Li: Även om jag tycker att "q" går lite över gränserna ibland i sina kommentarer har han denna gång rätt i svar 4 ovan. När en kvinna ljuger blir hon sällan åtalad och folk får inte reda på saken. Det tystas ned .
Inlägg #7: Postat: 2003-10-01 11:45:00
Katta
Kan du inte källhänvisa. Var kan du styrka uttalandet "När en kvinna ljuger blir hon sällan åtalad och folk får inte reda på saken". Är det också något du bara vet och vi ska lita på vad du skriver? Jag förstår att om det är sant så kan det knappast vara någon allmänt vedertagen sanning, men det måste kunna gå att styrka någonstans om det är så som du skriver.
Inlägg #8: Postat: 2003-10-09 03:53:00
Elin
Vad jag har forstatt har kvinnan i fraga blivit rejalt hacklad i pressen, i alla fall i tyskland. Jag ar inte for att nagon hangs ut pa det viset, men det at mediernas fel nar det hander och dessutom att det sker pa ojamstallda villkor. q, som laser chomsky, borde vara sa vis. det skedde inte i sverige, antagligen eftersom nyheten inte langre skildrar en svensk som blivit utsatt for vald.
Inlägg #9: Postat: 2003-10-09 03:53:00
forts
det ar svart att fall nagon for falsk angivelse i fall som detta eftersom det ar svart att bevisa att en valdtakt har/inte har skett. Svar 6: samma galler nar en man valdtar en kvinna. konstigt bagge tva. refererar ocksa till min egen trad under kommentarer.
Laddar...