|
Inlägg #1: Postat: 2003-09-29 19:54:00
|
|
Sofia |
Du har säkert rätt. Som jag sagt någon gång tidigare, jag tänker inte så mycket på formen när jag skriver som du tycks tro. I så fall skulle jag bli ännu mer hämmad än vad jag redan är borde jag?, kan jag? och allt det där andra man brottas med. Jag hade ingen särskild tanke med de två sista styckena ja, jag kommer alltid att vara obstinat mot din korrektfanatism. Just då skrev jag av mig en känsla, inte en dikt. Tack för kommentaren.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-09-29 21:49:00
|
|
Magnus L |
Korrektfanatism? Men sedan tackar du för kommentaren. Dessa turer är alltför avancerade för en enkel diktläsare. Hämmad? Jag föreställde mig att du skrev ett första utkast spontant, och att du då inte kände dig hämmad. Och att du sedan slipade lite på utkastet. Och att det inte var något hämmande med det. Vad har jag missförstått här? Det är väl normalt så att man inte tänker så mycket på formen när man skriver. Så vad menar du?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-09-29 22:05:00
|
|
Sofia |
Korrektfanatism - jag syftade på att du senaste rättade mig för att jag skrev "stycke" i stället för "strof".
Sorry, trodde du hängde med där.
Att jag inte tänker så mycket på formen var ett svar på "Kanske deras avvikande form är tänkta att illustrera känslan i det hopplösa?"
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-09-29 22:50:00
|
|
Magnus L |
OK. Då fattar jag. Min kommentar: "Kanske deras avvikande..." gick inte ut på att jag tror att du sitter och tänker något i den stilen när du skriver. Den var tänkt som ett förslag till beskrivning av hur du kanske "tänkte" intuitivt när du skrev.
|
| |