|
Inlägg #1: Postat: 2003-09-27 11:13:00
|
|
Rolf Hansson, forts. |
Men det är viktigt att påpeka två saker: 1. Det är en ytterst liten andel av de människor som har någon psykiatrisk diagnos som utgör en fara för andra människor. 2. Psykiskt sjuka människor som begår våldshandlingar gör inte detta av ondska, utan just p.g.a. att de är sjuka.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-09-27 15:29:00
|
|
Sunny |
Jättebra beskrivning av hur det kan kännas . Själv har jag slutat upp att bli ledsen men blir förbannad i stället. Tendensen att dissa folk som avviker bara ökar.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-09-29 18:25:00
|
|
RM |
Det har varit LEGITIMT att behandla psyksikt sjuka som friska alldeles för länge och därför har vi innevarande situation. FATTA nån enda gång att vissa människor är farliga och ska sitta inlåsta. Ledsen att jag måste vara så politiskt inkorrekt...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-09-29 20:40:00
|
|
Malin Michea |
RM, du har missuppfattat vad debatten handlar om. Ingen säger att farliga människor ska få gå fria. Det vi vill är att fördomarna om psykiskt sjuka ska utrotas. Och det hoppas jag att även du kan ställa upp på?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-10-16 22:41:00
|
|
Patient |
Känner inget behov att utrota fördomar för egen del då jag anser att dessa bevisar något, att den fördomsfulle står långt under mig i både bildning och rang.
Men visst kan jag lägga in min röst för dig och alla andra som behöver den bättre, det har jag råd med.
;
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-10-16 22:52:00
|
|
Psykoffer |
Att; RM
Svävar du inte lite i det blå när du pratar med psykpatienter om politisk korrekthet, för övrigt ett argument som blivit rätt urvattnat då det företrädesvis används av människor som bara vill höra sin egen röst?
Politiskt korrekt?
Den enda som uppträtt politiskt korrekt mot ett psykoffer är väl Linda Skugge.
|
| |