Vad betyder en gatsten?

Inlägg #1: Postat: 2003-09-24 08:45:00
ylva
när man har testat alla andra sätt att få fram ett budskap och känner att man blir bemöttt som mindre värd och inte tagen på allvar så blir man arg. det handlar om ilska, och ilska kan yttra sig i våld. det är ett dåd gjort i desperation, en desperat människa som inte ser någon annan utväg.
Inlägg #2: Postat: 2003-09-24 08:46:00
ylva
man har stått mitt i samhället och skrikit utan att bli hörd och då slår man sönder det istället. har du överhuvudtaget läst vad jag har skrivit. ja, kubanska revolutionen hade stora delar av cicilbefolk med sig, sen blev iofs som de blev...
Inlägg #3: Postat: 2003-09-24 09:37:00
Nartin
att stå mitt i samhället och slå sönder när man inte blir hörd tyder inte på engagemang, det tyder på omognad. Det är ju precis så som små barn agerar. Dessutom - Det går inte längre att som ligist gömma sig bakom röda fanor - vänsterligisterna är lika illa sedda av allmänheten som nynazisterna någonsin varit.
Inlägg #4: Postat: 2003-09-24 18:08:00
Michael Lundahl
Svar 2 och 3: Och hur mycket har dessa våldsverkare "stått mitt i samhället och försökt"? Att vifta med ett plakat är inte att försöka. Att sitta och säga "Fy fan vad rutten världen är" är inte att försöka. Att skicka ett djävla e-mail kedjebrev är inte att försöka! När de har engagerat sig, lärt sig och verkligen ANSTRÄNGT sig, då kan de påstå att de har försökt. Men den som påstår att de har hunnit med detta innan 20 års ålder ljuger så det sprutar ur öronen.
Inlägg #5: Postat: 2003-09-24 18:09:00
Michael Lundahl
Samhällsförämndring aär inget man fixar på en vecka. Sådant tar år, decennier, ja till och med århundraden. Den snorunge som langar en gatsten igenom ett skyltfönster kan på intet sätt påstå att denne har försökt på de normala kanalerna. Det är ren lögn att påstå att denne har försökt.
Inlägg #6: Postat: 2003-09-24 19:28:00
Magnus Löwendahl
Bra Lundahl!
Inlägg #7: Postat: 2003-09-25 00:10:00
ylva
va fan tror ni orsaker att folk inte ser någon annan utväg då? kan ni förklara det. för är en er människosyn sådan att ni tror att man föds dum då tänker inte jag diskutera med er. jag försöker analysera vad orsaken är. ingen människa tar upp en gatsten en vacker dag och upptäcker hur jävla kul det är attackare demokratin. jag är mot våld men jag tycker att man talar om det här problemet på fel nivå.
Inlägg #8: Postat: 2003-09-25 09:11:00
Nartin
du skönmålar. Varför är det i störst utsträckning ungdomar som kastar gatsten? är det för att a de ser saker klarare, eller b de har inte lärt sig hur man uppför sig. Du vill få det till att det handlar om a. Detta handlar inte om dina kritikers människosyn - visa respekt för livserfarenhet. De som är vuxna nu har varit både unga och vuxna.
Inlägg #9: Postat: 2003-09-25 11:12:00
Michael Lundahl
Svar 7: Kan du ta det där igen är du snäll? Jag förstår ärligt talat inte hälften av meningarna i det där inlägget.
Laddar...