Det viktigaste är aktiva val

Inlägg #1: Postat: 2003-09-17 09:14:00
Jessica Sandberg
Nej, jag menar inte att bara för att man dricker alkohol så blir man full. Jag berättade om min erfarenhet gällande fylla och varför jag inte slutade trots att jag hade sagt till mig själv att göra det.
Krönikan handlar om att göra aktiva val i livet. Val som man funderar över och att sedan veta varför man tar ett ställningstagande.
Inlägg #2: Postat: 2003-09-17 09:15:00
Jessica Sandberg
Gällande alkohol så är det alltför många, framförallt unga, som börjar dricka alkohol i ung ålder utan att det är ett aktivt val. Man börjar dricka för att kompisarna gör det, för att "alla" gör det osv. Inte alla, men många börjar av dricka av fel anledning. Därför tycker jag att människor ska börja fundera mer på vad de gör och varför.
Inlägg #3: Postat: 2003-09-17 09:15:00
Jessica Sandberg
Jag dricker ingen alkohol. Alls. Detta för att jag anser, precis som när jag drack alkohol, att man gör det för att bli berusad. Om man tycker att det är gott, fine. Men man dricker fortfarande för att även få en effekt. Annars kan man lika gärna dricka något alkoholfritt alternativ som man tycker smakar bra.
Jag har inte roligare berusad och har därför valt att inte dricka alkohol. För mig var det ett aktivt val att börja dricka alkohol, likväl som att sluta.
Inlägg #4: Postat: 2003-09-17 17:53:00
Robert Storbacka
Alkoholfritt vin smakar inte bra.
Alkoholfritt öl är det mindre smak på än starköl.
Tro det eller ej så går det faktiskt att dricka måttligt. Det är ingen naturlag som säger att man måste häva i sig för att bli full. Eller det kanske är så i Sverige?

Jag dricker alkohol för att det är gott. Att man också blir gladare är något som jag ser som en bonus.

Det finns tamejfasen inget som går upp mot ett riktigt gott glas rödvin!
Inlägg #5: Postat: 2003-09-18 11:27:00
Jessica Sandberg
Och som jag sa så tror även jag att det går att dricka måttligt.
Jag upprepar att krönikan handlar om aktiva val och att man verkligen tänker över sina handlingar här i livet oavsett vad det gäller.
Laddar...