Ännu en våldtäktsbluff i Sverige

Inlägg #1: Postat: 2003-09-16 17:38:00
Michael Ståhlberg
Emellertid - jag utgår från att du har på fötter, och om så är fallet, så är alla kommentarer inunder mystifierande. Som ett slags taktiskt läpparnas bekännelse till jo-vi-vill-inte-att-oskyldiga-döms-men-det-större-problemet-är-alla-som-går-fria. Underligt minst sagt och då är jag ändå sympatiskt inställd till Sunny.
Inlägg #2: Postat: 2003-09-16 17:45:00
Michael Ståhlberg
Allt detta sammanfaller med att jag initialt misstänkte att historien skulle ta denna vändning. Jag är invandringskritiker och borde välkomna allt som bevisar att invandrare våldtar mer än svenskar etc., vilket de förvisso gör, men jag var skeptisk t o m initialt till storyn om att medlemmar i Fittja Boys skulle gruppvåldtagit en svensk kvinna de är gangsters, inga jävla patetiska losers.
Inlägg #3: Postat: 2003-09-16 17:46:00
Michael Ståhlberg
Trots att jag som "rasist" borde anföra det som bevis mot invandringen. Emellertid föredrar jag äkta bevis framför påhittade.
Inlägg #4: Postat: 2003-09-16 17:58:00
Michael Ståhlberg
Hypotetiskt - om kvinnan Butt talar om verkligen ljugit, hur anser Alvunger att hon bör behandlas? Tyckas synd om eller låsas in för falsk angivelse oavsett om hon fattat vad hon pysslat med eller inte?
Inlägg #5: Postat: 2003-09-16 18:01:00
Sunny
tack Michael. Jag har bara följt målet i media men ändå: ord står emot ord o då brott ej kan styrkas läggs åtalet ner,något som ofta är fallet i våldtäktsmål. Vi måste ha höga beviskrav i dessa mål o heller fria än fälla. Har Billy någon annan info bör han dela den med oss. Eller inte kalla tjejen för lögnare: vi vet inte vad som hände i det där rumet.
Inlägg #6: Postat: 2003-09-16 18:06:00
Sunny
Men jag följde rättegången mot Billy i media oxå o den gången var jag förfärad över hela tillställningen. Det var så uppenbart att tjejerna snackat i hop sig,att domstolen kom med rasistiska floskler,att B var dömd på förhand. Men bara därför så protesterar jag emot att många kvinnor gör så här.
En gång är dock en gång för mycket.
Inlägg #7: Postat: 2003-09-16 18:10:00
Sunny
Om någon skulle kunna överbevisas om att ha lämnat falska uppgifter om våldtäkt eller något annat brott så finns det väl redan lagar? Falsk tillvitelse eller heter det inte så? Självklart både är o ska detta inte vara lagligt. En falsk anklagan kan ju förstöra livet rejält för den drabbade.
Inlägg #8: Postat: 2003-09-16 19:05:00
Michael Ståhlberg
Eftersom du är ett äkta offer för incest, så förstår jag att du avskyr falska anklagelser om incest och falska våldtäktsanklagelser. Sådana skadar ju de verkliga offrens trovärdighet och gör att förövarna kan utge sig för att vara offer för falsk tillvitelse. Heder åt din inställning!
Inlägg #9: Postat: 2003-09-16 22:10:00
Sunny
man blir försiktig för man vet resultatet! Pappa satt närmare 10 år av sitt liv i fängelse o ändå klarade han sig de flesta gångerna. När mitt barnbarn kom o berättade om övergreppen från mammas pojkvän reagerade jag med fasa men oxå med rädsla.
Inlägg #10: Postat: 2003-09-16 22:23:00
Sunny
f Kan det vara sant? En missuppfattning? Av barnet?
Kan det vara en vuxen som planterat en lögn? Nej. Hennes mamma har allt att förlora att få sin kille misstänkt: Barnet bor ju hos pappa. Killen brukade visa porfilmer för barnet. Hon kan ha blandat i hop.Omdömmeslöst att visa porr för ett barn? Ja o det har han erkänt. Men det andra? Han är själv pappa.
ÄR han oskyldig kan ingen överblicka konsekvenserna. Skolan har dock polisanmält: Någon måste ju.
Inlägg #11: Postat: 2003-09-17 12:11:00
Sunny
Jag har bara medias bild: det har jag sagt från början o poängterat att vi inte VET vad som hände. Jag tror att du läst in dig på handlingarna men ifall det är så självklart som du säger: har hon ens blivit delgiven misstanke? Om inte: varför?
Inlägg #12: Postat: 2003-09-17 20:00:00
Michael Ståhlberg
Som morfar känner jag med dig. Må allt gå väl för dig och barnbarnet!
Beträffande de tyska hockeyspelarna: allt om fallet har jag fått via sparsam tv-rapportering.
"Googlade" i ämnet, men hittade inget om nåt frisläppande, bara om gripandet. Har du nån webbadress?
Inlägg #13: Postat: 2003-09-19 07:44:00
Sunny
MS Jag ska påpeka att det rör sig om "lätta" övergrepp: dvs inga fysiska skador utan han ska ha tafsat o "kissat" på henne! Han erkännde att han sett på porrfilm med flcikan när mamman varit borta: detta skyllde han på att han skulle lära henne det där om blommor o bin! Frågan blir då: såg hon det hon beskriver i porrrfilmen eller är det äkta?
Detta ska ha pågått hela förrra somare
Inlägg #14: Postat: 2003-09-19 07:49:00
Sunny
Jag tog upp det som exempel på hur svårt det är när ord står emot ord o ofta finns inga tekniska bevis. Som regel leder en sådan har anmälan inte ens till polisutreding. Men vi måste ju ha höga beviskrav: hur skulle det se ut annars?Man kan inte bura in någon enbart på någons påstående.
Då lever vi farligt.
Laddar...