Inlägg #1: Postat: 2003-09-16 13:24:00
|
Anna Li |
Vad jag vet har det varit två fall i massmedia senaste halvåret där anmälningar av våldtäkt har lett till att polisen tidigt kommit fram till att det inte går att styrka våldtäkt. Hur många våldtäkter har inte rapporteras under det halvåret???
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-09-16 13:25:00
|
Anna Li |
Och alla hänvisningar till ditt eget fall är helt irrelevanta i denna debatt. Polisen och domstolar har i flera fall släppt/friat misstänkta gärningsmän. Men du, Du blev dömd. De fall du tar upp visar bara att rättssamhället fungerar.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-09-16 22:55:00
|
Anna Li |
Du verkar väldigt obalanserad q och dessutom har du svårt att läsa innantill. Jag jämför inte antalet oskyldigt dömda med någonting, jag skriver inte ett ord om oskyldigt dömda. Däremot om oskyldigt anklagade som frias innan det ens blivit rättegång, som i det här fallet.
Jag kräver en ursäkt för din otrevliga önskan om att jag och mina barn ska råka illa ut!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-09-16 23:15:00
|
q |
Nä, men det är väl det du menar när du jämför antalet oskyldigt anklagade med antalet ostraffade våltäktsmän. Villken sund människa skulle ens komma på tanken att jämföra dessa siffor? Det ligger ju i luften att du vill ändra någonting i rättsamhället som gör att män döms lättare eftersom det ändå inte "är så många oskyldiga män som anklagas".
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-09-16 23:16:00
|
q |
Din sjuka jävla syn på rättsamhälle äcklar mig, så jag tänker fanemej inte ta tillbaka någonting jag sagt till dig. Jag vidhåller att jag hoppas att du fårgås i det ruttna jävla rättsamhälle du vill bygga. Men det är klart, du är ju kvinna, så du lär ju inte drabbas.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-09-16 23:22:00
|
q |
Du tror att du kan komma här och underminera mäns rättsäkerhet och sedan gömma dig under en politiskt korrekt feministisk flagg. Många människor har dött för att försvara den demokrati och frihet vi har idag, och ingen jävla feministrörelse ska komma och ta ifrån människor deras demokratiska rättigheter! Oskyldig tills motsatsen bevisats!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-09-17 01:59:00
|
Katta |
Stå på dig Anna Li, att "q" skriver som han gör slår tillbaka på honom själv vilket han förmodligen inte förstår. Det verkar som om han har perioder då han inte klarar av att uttrycka sig på ett normalt sätt. Det gör bara att man aldrig kan ta det han skriver på allvar. You go girl :
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-10-16 23:29:00
|
Anonym Kvinna |
En debattartikel som reducerar frågor i rättsäkerhet till en farsartad mans vs kvinnopajkastning bedöms som icke seriös och ovärdig att delta i.
|
|