Inlägg #1: Postat: 2003-09-15 13:20:00
|
Naseer |
Var någonstans sa jag att folk som levde för tusentals år sedan var dumma?
Jag skrev att det faktum att vi lever efter skrifter som skrevs för tusentals år sedan är dumt, det är en helt annan sak.
Vårt liv liknar inte alls det liv som pågick för tusentals år sedan, därför måste vi anpassa våra regler till dagens livssätt och sluta hålla fast vid det gamla.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-09-15 13:24:00
|
Mange |
Problemet är att många inte inser att även motsatsen gäller. En skrift blir inte mer trovärdig bara för att den är gammal. Sagor som liknar vanföreställningar hos psykotiker bör inte ligga till grund för människors sätt att leva. Kloka tankar har formulerats i alla tider. Men idiotierna överväger nu liksom förr.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-09-15 14:37:00
|
arg individ |
Om du nu är ateist som du säger, varför ens skriva om religionsfrågor? Du måste förstå att det är prvocerande för dem som faktiskt tror.Det är ett känsligt ämne, ge fan i det.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-09-15 15:45:00
|
Naseer |
Ska man ge fan i känsliga ämnen? Sen när? Och varför? Förklara gärna.
Klart att artikeln skrevs för att uppröra, för att föra fram tankar och kanske en diskussion till och med, jag anser att religion är ondska. Arguementera för din sak istället för att be mig ge fan i saker bara för att de är känsliga - det är ingen lösning.
Dessutom ska det faktum att jag är ateist inte spelar någon roll, det är precis som att säga att bara politiker får debattera politik. Det håller inte.
|
|