|
Inlägg #1: Postat: 2003-09-12 16:44:00
|
|
KY |
Frågan är mycket komplicerad, bästa Helen! En krönikör i Malmö, Mikael Bergstrand på Sydsvenskan, ställde bla den här prinicipiellt intressanta frågan: skulle de sk fria tänkarna/konstnärerna acceptera att deras barn/småflickor användes i konst-installationer? Ännu har jag inte sett något svar på den frågan.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-09-12 20:09:00
|
|
Sunny |
jag är nog vad man kallar porrliberal: låt vuxna människor se på det de vill.
Men INTE när barn dras in: det finns inget försvar för barnporr varken inom konsten eller någon annan stans.Som Helen säger: det är ett övergrepp!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-09-12 22:33:00
|
|
Magnus Löwendahl |
Håller med Helen och Sunny. Att Mikael Bergstrand inte får svar på sin fråga gör väl ändå att KY får svar på sin? Således: En omdömeslös konstnär är omdömeslös även om han själv och någon "konstkritiker" menar något annat. Då måste staten genom rättsväsendet lära honom vad som gäller. Behöver det vara svårare än så?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-09-14 02:45:00
|
|
Mike |
Den som medverkar till grova övergrepp mot barn ska in finkan så enkelt är det. Har inget övergrepp skett så är det bara en fråga om tycke och smak. Har inte sett utställningen kan jag tillägga, så jag utalar mig rent pricipiellt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-09-15 12:16:00
|
|
KY/-kompletterar! |
Till alla kommentatorer:
se Fredrik Reimarkers
tänkvärda text.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-09-15 12:17:00
|
|
KY/kompletterar 2 |
Nej till barnporr, självklart. Det behöver inte sägas egentligen: barnporr är förskräckligt ..........................kränkande! mvh KY
|
| |