|
Inlägg #1: Postat: 2003-09-11 03:30:00
|
|
Frecke |
forts. Många hävdar att det inte är bra att vi lämnar över en stor del av makten över vår ekonomi. Å andra sidan är oftast en större valuta mer stabil, och jag litar mer på gräddan av europas ekonomer än på Svenska politiker utan adekvat utbildning och erfarenhet. Många hävdar att vi inte kommer kunna påverka om vi flyttar ansvaret från Riksbanken till ECB. Men vem kan säga att de har möjlighet att påverka riksbanken?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-09-11 03:36:00
|
|
Frecke |
forts. Jag gillar inte maktglada politiker vare sig de är i EU eller Sverige, men jag tror att det knappast kan bli sämre av att regeringen får mindre att säga till om gällande ekonomin.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-09-11 03:37:00
|
|
Frecke |
forts. Så här långt hade jag nog röstat ja. Dock fattas ett sista betydande argument, Persson har deklarerat att man vid ett EMU-inträde kommer hålla ekonomin i "rätt nivå" genom att höja och sänka inkomstskatt, arbetsgivaravgifter och moms. Detta kan få katastrofala konsekvenser för svenska företag, vilket är vad vi svenskar lever på.
JA eller NEJ, pest eller kolera.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-09-11 03:37:00
|
|
Frecke |
forts: I mitt röstkuvert kommer jag lägga den blanka rösten med ett stort bläckkors över för att få den ogiltlig. Det är det enda val jag med gott samvete kan göra. Jag råder alla som också vill rösta blankt att göra den blanka sedeln ogiltig. Det är nämligen inte bestämt hur blanka röster ska tolkas.
|
| |