|
Inlägg #1: Postat: 2003-09-10 18:18:00
|
|
torson |
efter 2000 budbärar-artiklar borde man väl ha förstått att man ska ange källa.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-09-10 18:44:00
|
|
O |
Jag misstänker att Ramona sitter med ett glas skumpa framför sig nu och ler stort av skäl som vi alla förstår.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-09-10 18:53:00
|
|
Inka |
Ramona, det är ingen hemlighet att du är en nydemokrat och väldigt främlingsfientlig nästan lite roligt, med tanke på din egen "svenska" bakgrund. Ditt ihopbuntande av muslimer som grupp gick denna gång för långt, igen.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-09-10 19:33:00
|
|
Johannes |
Problemet med din artikel är att du genom den porträtterar en pytteliten del av något stort som normsättande. Som jag skrev så finns det amerikanare som kommer att fira 9/11. Det finns även muslimer och svenskar och kanske även eskimåer. Det gör dock inte de grupperna representativa för helheten.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-09-10 20:17:00
|
|
Sunny |
Varför är det så svårt att kunna debattera så här viktiga frågor utan att det blir avsiktliga ?missförstånd! Jag lade mitt svar bakom Johannes artikel. Vi måste kunna tala om de här sakerna: vi är många som liksom jagl ever i mångkulturella familjer i Sverige i dag.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-09-11 07:27:00
|
|
Naseer |
De flesta som spridde nazismen och facismen var "bara" budbärare.
En budbärare har för uppgift att sortera den information denne får, ställa sig till den, antagligen positivt eller negativt för att sedan förmedla uppgiften. Att "skjuta" budbäraren är då ganska normalt, eftersom budbärare brukar förmedla vad de tycker är rätt. Hittills har du haft för många fel Ramona.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-09-11 11:59:00
|
|
Leif Sjöqvist |
När kristna eller judiska extremister agerar dömer man inte ut eller misstänkliggör hela religionsriktningen. Detta gäller inte islam. Det är ett utslag av rasism och människofientlighet att klumpa ihop "alla" på detta vis.Alla religioner dödar i Guds namn men alla religiösa är inte mördare.
|
| |