|
Inlägg #1: Postat: 2003-09-10 11:16:00
|
|
Alf Carlsson |
Ja-sidan vädjade till rent känslomässiga argument, "gammal surdeg", "bakåtsrävare", "utanförskap" etc. MEN fungerade naturligtvis bäst i en ytlig amerikansierad och fördummat folkhem.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-09-10 11:20:00
|
|
Alf Carlsson |
Om ni röstar JA så borde ni åtminstone ha en någorlunda susning om vad det handlar om. Ingenting i era reaktioner tyder på det. Stig Gustin är en värdig företrädare och JA-sidan har lyckats. Man har lyckats få er era totalidioter att diskutera Zavala istället för EMU.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-09-10 12:00:00
|
|
Sladden |
Väl talat Alf - Men om valet står mellan dessa säger jag hellre stängda styrelserum än en massa gatstenskastare. Det går att öppna dörrar till styrelserum. Det kan ta ite tid, men det går. Det kan vara lite svårare att återställa fysiska och psykiska skador orsakade av våld.
För övrigt kan jag säga att jag inte har bestämt mig ännu - Totalidiot som jag är.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-09-10 14:13:00
|
|
Biff |
Jag tycker det är korkat att förknippa EMU med partier. Men jag antar att politikerna skulle känna sig lite utanför annars...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-09-10 14:27:00
|
|
Alf Carlsson |
Det stängda styrelserummet innebär 1 miljard till Percy Barnevik. Reaktionerna mot detta kommer att bli våldsammare, desto fler rum som kommer att hållas utanför den demokratiska makten. Ett ja kommer oundvikligen att utveckla extremismen, både till höger och vänster. Stenarna kommer att bytas ut mot granatgevär.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-09-10 15:36:00
|
|
Sladden |
Sorry Alf, på den punkten tror jag dej inte alls. Det är inte det stängda styrelserummet som får extremister att välja granatgevär istället för stenar. Det som väljer den vägen struntar fullständigt i vem som sitter där och varför. Där är det nog vanlig maktlystenhet som gäller.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-09-10 16:02:00
|
|
Nartin |
jag tror också på sladden. Alla är inte lika fyllda av sitt hat mot Percy som Alf Carlsson, som drar upp Percy och Berner så fort nånting överhuvudtaget skall diskuteras.
|
| |