|
Inlägg #1: Postat: 2003-09-10 16:27:00
|
|
Jörgen |
Det krävde ju inte så mycket jobb att bara byta ut ett ord i rubriken heller... OK, två då. Hon bytte ju faktiskt "är" mot "e"...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-09-10 19:51:00
|
|
Cornelia |
*Skratt*
Jo, det hade jag nog kunnat. Men texten var ett uttryck för min spontana reaktion, ingenting annat.
Att tro att vi människor enbart styrs av avundsjuka är bisarrt. Jag blir inte upprörd över att omslagsflickan på Slitz är snygg. Däremot blir jag ledsen över att det saknas förebilder för flickor och kvinnor som har andra talanger. Varför saknas fler kvinnliga förebilder? Är det medias fel? Hur uppmärksammar vi människor egentligen?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-09-10 22:48:00
|
|
Anna Li |
Det är inte jobbet som räknas Jörgen, det är idén.... och skrattet jag utstötte framför datorn.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-09-13 21:07:00
|
|
marcus p |
Det finns visst förebilder. De enda som viker ut sig och som uppmärksammas för sitt utseende är personer inom underhållningsindustrin. Det finns ingenting som säger att man inte kan välja sig andra förebilder. Manliga förebilder är mycket sällan showbiznissar. Varför ska kvinnliga vara det?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-09-13 21:08:00
|
|
marcus p |
Hon som blev mördad nyligen var t.ex. en utmärkt förebild. Och det hade inte ett piss med hennes utseende att göra.
|
| |