Inlägg #1: Postat: 2003-09-08 18:42:00
|
Magnus Löwendahl |
I stort sett tror jag att du har rätt i det du skriver i de sista två meningarna, som svar till dig själv. Men sista ordet är väl inte sagt. Vi får se... Diskussionen om vad som egentligen är yttrandefrihet och hur det fungerar i praktiken rullar på med dig som rorsman. Någon form av inlägg är tänkt att komma från mig också småningom...
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-09-08 19:29:00
|
Viktor |
Tidningarnas debattsidor styrs hårt och det kallas yttrandefrihet! Insändarsidorna är lika hårt styrda. I Malmö, när tidningen Arbetet levde, var det ett stort nöje att läsa debatt- och insändarsidorna min subjektiva bedömning, de var helt annorlunda än Sydsvenskans. Nu är bara Sydsvenskan kvar och sidorna är fortfarande dåliga. Skånskan finns i för sig och Kvällsposten är i stort sätt identisk med Expressen.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-09-08 21:51:00
|
Sunny |
Sten
Detta var bekant redan på 70 talet! jag talade mycket med Jörgen Eriksson som då var red på DN om fenomenet.Självcensur kallar någon det för.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-09-09 09:23:00
|
KYREUS |
Elitiseringen av den förment fria opinionsbilldningen eskalerar med en skrämmande takt.
Finns tex 100 "fria journalister"??
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-09-16 21:05:00
|
sten |
PM Nilsson eller kalle Dix har aldrig svarat på den här fast de blivit ombedda Men en liknande artikel av mig finns i tidningen Journalisten som de har en ny chans
|
|