Onödiga människor!

Inlägg #1: Postat: 2003-09-07 17:55:00
Michael Ståhlberg
Kan humor va en rökridå för att slippa svara?
Inlägg #2: Postat: 2003-09-07 21:20:00
kyreus
Stålis! Är du FÖR existentiell mångfald - eller INTE? - KY

ps. som ett slags ideologisk deklaration kan jag nämna att jag - KY - är politiskt vänster; detta är ett inlägg för 100 tolerans ds
Inlägg #3: Postat: 2003-09-07 21:59:00
kyreus
Svar 2 till Stålis! Du har ju fått svar åtskilliga gånger av mig. Sen är det ju så att vår personkemi nog inte stämmer 100. Varför söker du inte debatt med någon där "läget stämmer mera"? Jag har inget emot Dig fö. mvh KY

/ps egentligen är jag inte här på sajten för debatt; debatt är inte min starkaste sida - snarare fundering och reflektion,,,dvs frågor ds/
Inlägg #4: Postat: 2003-09-08 02:20:00
Michael Ståhlberg
Svar 2: Klart jag är för existentiell mångfald. Om du med de menar total yttrandefrihet. Är du för rätten att till ex. förneka Förintelsen? I Tyskland är det ett brott.
Inlägg #5: Postat: 2003-09-08 02:23:00
Michael Ståhlberg
Vidare: 1 anser du att det var fel av ANC att bekämpa apartheidregimen med våld? 2 Var upproret på slavskeppet Amistad oetiskt? 3 Beklagar du dödsdomen mot Adolf
Eichmann?
Inlägg #6: Postat: 2003-09-08 08:57:00
KY
Bäste MS! Jag skall ge dig en kompletterande bild: i fotboll har alla i laget olika roller. Vissa försvarar: gnetar fram och tillbaka med bollen. Sån är inte jag. Andra är mera offensiva, gärna med kluriga passningar. Sån är jag./forts
Inlägg #7: Postat: 2003-09-08 09:01:00
KY
Svar 2 till MS: Det betyder: jag säger det igen: jag är inte en debattens marathonlöpare. Om du vill ha åsikts-boxning, välj en annan motståndare. Jag har varken tid eller lust för det. Plus: din och min personkemi stämmer inte, det måste du ha märkt. Jag vill inte jaga dig med blåslampa. Vore skönt om du slutade jaga mig och utmana mig på duell. Om Du inte gillar mina texter kan du ju dessutom sluta läsa dem. mvh KY
Inlägg #8: Postat: 2003-09-08 10:06:00
Elisabeth
Tack för dessa kommentarer,har varit och är likadan som Du i dina åsikter.Det andra upplevs som terrorismen och kriminell verksamhet i ens liv faktiskt.Vadå man är en nagel i andras ögon.
Inlägg #9: Postat: 2003-09-08 12:58:00
Viktor
Han är jobbig, Ståhlberg, med sina åsikter och frågor som vill bekräfta att han har rätt. Finns det någon som vill samla ihop Ståhlbergs skrifter och kommentarer? Det skulle säkert bli en tjock bok, den kunde kanske får titeln: ”The new Mein Kampf”.
Laddar...