Mitt hjärta klappar för Israel!

Inlägg #1: Postat: 2003-09-06 19:46:00
Magnus Löwendahl
Brutalt sagt tror jag att det R. kallar tabellinriktad av de flesta andra kallas för "att hålla sig till ämnet". Notera att hennes artikel är två artiklar! Rubriken kopplas till första halvan och ingressen till andra halvan!!! Snacka om skriftspråkligt kaos. Men R. vägrar ta råd om språkvård, dispostision etc. Varför vet jag ej. Sadistiska svensklärare på högstadiet? Alla teorier välkomnas tycker jag!
Inlägg #2: Postat: 2003-09-07 12:03:00
Jan Schmidt
Jag har noterat att Ramona Danlén skriver riktigt bra prosa när hon inte gör politiska inlägg läs t ex artikeln om hennes arvegods som hänger på Louvren; MYYCKET bättre än genomsnittet. Det är väl hennes nyliberala hjärta som far iväg med hennes förnuft, kan tänka...
Inlägg #3: Postat: 2003-09-07 16:14:00
Linn
Jag undrar varför hennes nyliberala hjärta inte vill svara på kommentarerna som hon efterfrågar.
Inlägg #4: Postat: 2003-09-07 17:23:00
Löwendahl
Det ligger något i vad Jan säger. Märkligt!
Inlägg #5: Postat: 2003-09-07 19:49:00
Ramona Danlen
Jag svarar så gott jag hinner. Hade 4 i svenska språket och en 3:a i litteratur. Inte så illa!
Idag motsvarar väl 4:an VG och 3:an G.Tror jag.
Jag begriper inte varför alla ska skriva på samma sätt? Det är som med sång alla låter olika.
Jag gillar inte tabeller som sätter upp allt så kategoriskt inte heller statistik. Ett exOm du har ena handen i frysen och den andra på en het platta så har du det i genomsnitt lagom varmt.
Inlägg #6: Postat: 2003-09-08 12:33:00
Jan Schmidt
Även sång har vissa regler som ska följas, beroende på vad man sjunger och för vem. Och att skriva bra behöver inte betyda att man skriver som alla andra. Statistik och tabeller är trista, ja, men ofta nödvändiga om man i en debatt vill ha underbyggda argument och så tenderar folk till att köpa ens argument så mycket lättare.
Laddar...