Mitt hjärta klappar för Israel!

Inlägg #1: Postat: 2003-09-06 17:17:00
Magnus Löwendahl
Nu blir det riktigt besvärligt Viktor. Brodermördare Löwendahl håller nämligen med dig om vartenda ord! Hur gör vi nu då med "mannen som aldrig tar ställning"? VA?
Inlägg #2: Postat: 2003-09-06 17:44:00
Viktor
Löwendahl. Jag är pacifist men jag använder vapen, de vapnen endast jag använder är pennan, penslar och färg. Så som det är med vapen, man frestas att använda olaglig ammunition. Tyvärr får måste jag skjuta klusterkulor ibland ett tag ganska ofta!
Inlägg #3: Postat: 2003-09-06 17:55:00
Michael Ståhlberg
Känner mig så vänligt stämd mot "mannen som aldrig tar ställning" p g a hans beröm av mig idag, lättkorrumperad som jag är, men till och med jag är väldigt kluven inför det här med Israel och det judiska folket. Av ohejdad vana pro-israel orsak: det kalla kriget. Fast svalare på senare år.
Å andra sidan: förlåt den elaka kommentaren, men Viktor skriver begripligt för en gångs skull. Och för en gång skull känns han som en riktig debattör.
Inlägg #4: Postat: 2003-09-06 19:32:00
Löwendahl
Viktor började skriva begripligt redan igår, eller om det till och med var i förrgår. Bakgrunden till detta spelar ingen roll. Men det är ju glädjande. Angående Israel. Någon gång måste argumentet att "Israel är mellanösterns enda demokrati" släppas och Israels synder granskas för sig och de andra ländernas synder för sig. Har bett Erik fortsätta sina översiktliga artiklar i ämnet. Viktor. Bra, men undvik klusterkulor i fortsättningen va! Måste? Dumheter!
Inlägg #5: Postat: 2003-09-07 19:45:00
Ramona Danlen
Judarna har funnits i Göteborg sedan slutet av 1800 talet. Inga problem här med självmordsbombare inom mosaiska!
Det finns c:a 20.000 judar i Sverige och 250.000 muslimer.
Inlägg #6: Postat: 2003-09-08 13:31:00
Viktor
Men det fanns mängder av sionistiska terrorister i Palestina, till slut lyckades de, Sionistiska staten Israel utropades 1948 och nästan en miljon palestinier fick fly och är flyktingar sedan dess. På Västbanken och i Gaza har sionisterna spärrat in miljoner palestinier som de sedan bombar med amerikanska attackhelikoptrar. Kan inte låta bli att jämföra med Warszawa-gettot.
Laddar...