Mitt hjärta klappar för Israel!

Inlägg #1: Postat: 2003-09-06 17:20:00
Magnus Löwendahl
Väl talat. Minns jag fel eller satt du i alla fall igång en artikelserie på egen hand om Israel-Palestina, på ett sätt som påminde om min "plan" för det hela i en artikel som endast du begrep? Den var inte helt lysande disponerad. Blir det fler artiklar? Du är ju engagerad i ämnet, energisk och kan skriva. Smicker gillas ej av dig. Men det är ju sant som jag säger också.
Inlägg #2: Postat: 2003-09-06 17:49:00
Michael Ståhlberg
Bra Erik. Speciellt det där med känslor föll i god jord. Kommer osökt att tänka på den desperata
ja-till-EMU-sidan, som uppmanar folk att utgå från sin "magkänsla" när de skall rösta. Det är patetiskt låg nivå. Dock - erkänn Ramonas kvaliteter. Hon är inte konflikträdd, inte fjäskig och skriver otroligt bra
sexupplysningsartiklar.
Inlägg #3: Postat: 2003-09-07 19:30:00
Ramona Danlen
Jag tackar för komplimangerna!
Ben Gurions kamp för ett Israel var ett resultat av Europas haveri i Hitlers händer Sverige höll sig neutralt gubevars!. En del arabländer var dessutom mer än villiga att samarbeta med Hitler i den slutliga lösningen på judeproblemet!
Inlägg #4: Postat: 2003-09-08 18:33:00
Erik Lindgren
MS: Angående Ramonas skrivande så tycker att Ramona hör till hetsarhögern, d v s de som kör med den fulaste typen av argumentering i likhet med hetsarvänstern, som främst företräds av KPMLr. Man ljuger, drar "alla" över en kam kommer med oriktiga fakta, osv. Men värst av allt, hon manar till känslor. Ve och fasa! Med hennes argumentation rättfärdigar man nazism, fascism och vrålbögskommunismsovjetstil.
Inlägg #5: Postat: 2003-09-08 18:34:00
Erik Lindgren
Jag har inte läst särskilt mycket av R:s sexråd, men det jag läst har mest byggt på sunt förnuft, och inte så mycket på erfarenhet. Det är inga komplicerade teknikövningar, om du förstår. Men å andra sidan, det är inte vad folk frågar om heller. Men det känns nästan som om jag skulle kunna göra samma jobb lika bra. Därmed inte sagt att jag tycker Ramona gör ett dåligt jobb.
Inlägg #6: Postat: 2003-09-08 18:39:00
Erik Lindgren
Ramona: Den israeliska statbildningen, och främst diskussionen omkring den, efter nazismens fall, ter sig för mig mest som en hysterisk hafsarhärva, med alltför mycket känslor och alltför lite förnuft inblandat. BG:s jobb är inget att hurra över, käftar man emot det, ja då är man uppenbarligen för en masslakt på araber och en sionistfascist, för att använda KPMLr-språket. Den israeliska statbildningen kunde gjorts bättre, och skulden för att det gick som det gick -48 ligger till stor det hos Ben.
Laddar...