Mitt hjärta klappar för Israel!

Inlägg #1: Postat: 2003-09-06 11:29:00
Michael Ståhlberg
Nästan så jag ångrar att jag poströstat nej. Ramona borde bli politiker!
Inlägg #2: Postat: 2003-09-06 11:49:00
Johannes
Ja... har man kärnvapen och stöd av världens i särklass största militärmakt så
Inlägg #3: Postat: 2003-09-06 14:00:00
Erik Lindgren
Ben Gurion kan ta sig i häcken. Det enda gubben lyckats med är att han startat en konflikt helt i onödan, en riktig långkörare dessutom. Att gubben är din släkting bevisar bara att du är oförmögen att göra en objektiv bedömning, men det är väl inget nytt när det gäller Israel. Att vara tabellinriktad är det mest korrekta sättet att debattera. Att mana till känslor, är att argumentera som en fascist, då kan man rättfärdiga vad som helst. "Det kändes rätt".
Inlägg #4: Postat: 2003-09-06 17:03:00
Viktor
Om nu sionisterna ville bygga sin egen demokrati, varför gjorde de det inte i Göteborg och Bohuslän. Där finns ju ungefär lika många invånare som det fanns i Palestina, det är bara att slänga ut dem, så gjorde de med palestinierna. Sionisterna har ingen rätt till Palestina. Det är inte första gången som ursprungsbefolkningen där blir mördade och överlevande får fly. Israelerna har ju erövrat samma land tidigare, den gången var det blomstrande Kanaans land.
Inlägg #5: Postat: 2003-09-06 19:23:00
Linn
"Så sätt igång nu, ni alla som vill argumentera, kom igen!
Men bli inte för tabellinriktade, det är sååå trist!" --- Varför du behagar ju inte bemöta den kritik du får? Vad är tabellinriktad för övrigt?
Inlägg #6: Postat: 2003-09-07 12:05:00
Jan Schmidt
Det förtjänar dock att påpekas att "områdets enda demokrati" ägnar sig åt ren apartheid-politik gentemot de stackars araber som blivit kvar innanför landets gränser... hörde jag på radio P1 i vecka
Inlägg #7: Postat: 2003-09-23 13:01:00
Siri
Åh, Israel, demokrati! Att Israel förstås ockuperar och systematiskt förtrycker ett annat folk är förstås en liten bisak.
Laddar...