Rösta om friskolors existens!

Inlägg #1: Postat: 2003-09-05 13:12:00
forts
bibeln kan misstolkas i mängder så som koranen vad skall man göra åt det?? man kan inte hindra religionsfriheten för det och som förälder så väljer man det man i hjärtat tror är bäst. för en religös oerson är det troligen en friskola med en viss religös inriktning
Inlägg #2: Postat: 2003-09-05 13:12:00
forts
ALLA tankesätt kan man hitta fel och brister i... så även hos tex feminisk, kommunism, kristendomen mmm istället för att försvara det som en helig ko när berättigad kritik hörs kanske man kan försöka se om det faktiskt finns någon grund för kritiken och i så fall göra något åt den.
Inlägg #3: Postat: 2003-09-05 13:13:00
forts§
att förbjuda är knappast rätt sätt att lösa ett problem.
Inlägg #4: Postat: 2003-09-05 16:35:00
Ramona Danlen
Men snälla Marlene jag har aldrig sagt att jag vill förbjuda religioner!
Är du go eller? Jag vill förbjuda religiösa friskolor! Det är en djävla skillnad! Jag anser att barn av idag ska få växa upp i fritt tänkande skolor inte sitta på knä och be till Allah, eller tycka att abort är en dödsynd! Ska det vara så jävla svårt att begripa!
Inlägg #5: Postat: 2003-09-05 20:35:00
Marlene Karnerfors
För det första så är det upp till föräldrarna vilken skola dom vill sätta sitt barn i, Jag kan inte se något fel i att ett barn med den tron ber till allah, Tror du verkligen att man löser något genom att förbjuda religösa friskoler??
Jag skulle inte ha någonting emot att söka in för min dotter i en kristen skola och jag skall kunna välja det. sedan är det ingen som tvingar folk att sätta in sina barn varesig på friskoler av montisori, Waldorf eller kristen karaktär.
Laddar...