den Sköna Homosexualiteten!

Inlägg #1: Postat: 2003-09-04 14:11:00
Magnus Löwendahl
Fasen också igen! Och jag som brukar kunna framstå som så radikal och konsekvent. Nu får man åter på moppe! Ja, ja. Allvarligt nu: Det börjar bra, strof 1, 2 o 3, fortsätter rätt så bra, strof 4, fast lättare idealistvarning där, men sen inte nöjaktigt. Icke fler idealister behövs. Alla idealister är hycklare som skuldbeläggar sina medmänniskor. Fler behövs som känner sig själva! God självkännedom ger balanserad medmänsklighet, ej för stor, ej för liten Min tro.
Inlägg #2: Postat: 2003-09-04 14:25:00
pUs
Jag förstår inte vad du vill få fram i din artikel. Du droppar en del självklarheter, vill jag nästan påstå. Ibland tror jag nästan att somliga VILL göra homosexualitet till något som är och förblir märkvärdigt, uppseendeväckande och något annorlunda. Varför? Det är trots allt bara en läggning.
Inlägg #3: Postat: 2003-09-04 15:07:00
Elisabeth
Det finns olika sorters kärlek,beroende på hur länge man vill att den ska vara och ens egen kvalite,nivå,mål och ideal.Fin och ren kärlekav sådana som inte byter partners ständigt.Kärlekmed inslag av helighetgudskärlekmellan två olika kön.Bonkärlekgrov lite råBetalkärleknågon man känner eller inte känner sedan tidigare
Inlägg #4: Postat: 2003-09-04 15:41:00
Marlene Karnerfors
ALL kärlek som inte skadar någon är vacker.... vet inte om man ens skall försöka definera eller jämföra någo sort som bättre eller sämre???
Inlägg #5: Postat: 2003-09-04 19:07:00
Malena
Ja, du har rätt: det är lite extra för att de faktiskt VÅGAR visa sin kärlek öppet. Fortfarande är okunnighet, fördomar och rädsla utbredd. Ser och hör den ofta. ELOGE till de som vågar visa. Homo, 90-åringar, handikappade - hjärtat berörs. Om individen känner KÄRLEK, då är allt vunnet! Ingen mer kommentar behövs egentligen. Men många behöver fortfarande tid att vänja sig... VARFÖR tar det sån himla tid?!?
Inlägg #6: Postat: 2003-09-04 21:01:00
Magnus Löwendahl
O.K. Kyreus. Fikondags! Mark 11:12-14
När de gick från Betania nästa dag blev han Jesus hungrig. Då fick han på långt håll syn på ett fikonträd med gröna blad och gick dit för att se efter om det fanns något på det. Men när han kom fram hittade han ingenting annat än blad; det var inte rätta tiden för fikon. Då sade han till trädet: ”Aldrig någonsin skall någon äta frukt från dig!” Och lärjungarna hörde det."
Inlägg #7: Postat: 2003-09-04 22:53:00
Mike
Det är något extra med Kyreus! Han är lite finare än oss andra....
Inlägg #8: Postat: 2003-09-05 09:41:00
KYREUS
Fikondags till ML:
Detta blir då den första uttolkningen av ett alldeles speciellt uttalande av Jesus:
1. Är citatet autentiskt? Det tror jag.
2. Är uttalandet universellt tänkt, alltså som en allmängiltig utsaga - till skillnad från när Jesus hjälper en enskild person. Tex den dövstumme. Svar : ja!
Inlägg #9: Postat: 2003-09-07 16:28:00
KYREUS
Bli bättre människa; bli medlem i R F S L! Det är jag. Mfl.
Laddar...