Mitt arv hänger på Louvren!

Inlägg #1: Postat: 2003-09-04 10:44:00
Sunny
Intressant Ramona.
Annars har väl Viktor den enda trösten: att många får se tavlorna.
Inlägg #2: Postat: 2003-09-04 11:28:00
Viktor
Tillhör Ramonas tavlor till världskonsten är det bra att de finns i Le Louvre. Jorden är vår gemensamma ägodel likaväl som världskonsten. Du borde få ersättning för dina tavlor och får du det bör du använda pengarna till ett minnesmärke konstnärligt som berättar vad din farfar och alla andra judar har fått genomlida, det är bra för framtida generationer! Men jag misstänker att pengarna hamnar hos Ny Demokrati eller liknande främlingsfientliga organisationer.
Inlägg #3: Postat: 2003-09-04 15:11:00
daniel.
Några sekunder lät det som om viktor hade en vettig synpunkt - men så vips försvann allt i ett kort ögonblick i en text i en parantes. Tack Viktor för att du återigen bekräftar att du är en fördumsfull och inskränkt person!
Inlägg #4: Postat: 2003-09-04 15:41:00
Viktor
daniel. "fördumsfull och inskränkt person", Ramona är Sourzes kultskribent jag gillar henne, hennes artiklar från ”hjärtat” kan inte resultera i annat en elak text i parentes, det finns sanning i den parentestexten.
Inlägg #5: Postat: 2003-09-05 17:41:00
Ramona Danlen
Jag är inte rik men jag skänker då och då pengar till Cancerfonden,Amnesty,Frälsningsarmen och andra behjärtansvärda insamlingar. Men jag anser att jag ska ha tavlorna hängandes i Sverige på Göteborgs konstmuseum. Det är mer riktigt!
Inlägg #6: Postat: 2003-09-05 19:11:00
Viktor
Det där ville jag läsa en gång till för säkerhets skull! Det är du som har rätten till tavlorna, det är du som skall bestämma var tavlorna skall hängas. Göteborgs konsthistoriska museum är en bra plats. Sätt igång en namninsamling för att få tavlorna tillbaka, jag är den förste att skriva på. Det som får mig att reagera mot dig är ditt simpla sätt att skylla på sossarna vad saken än gäller. Borgarna är inte bättre. Krigsbytet från 30-åriga kriget är fortfarande kvar i Sverige, det är dilemmat.
Inlägg #7: Postat: 2003-09-05 19:15:00
Viktor forts.
I för sig så är inte jag bättre än du, jag klandrar USA på allt ont i världen, men det är en annan historia. Jag ger också pengar till Cancerfonden och är medlem i Amnesty och skickar pengar via autogiro varje månad. Frälsningsarméns sommarkoloni har jag mittemot, på andra sidan av vår smala återvändsgata. Sitter ofta på trappan på somrarna och lyssnar när det spelar och sjunger, trots att jag är ateist.
Inlägg #8: Postat: 2003-09-06 21:16:00
Sunny
Klart att du vill ha dem hängande på ett museum här i landet.
Men det är nog svårt att få det ordnat o då är Vikors tröst den eda jag kan tänka mig hjälper: Att många får se på dem!
Laddar...