Inlägg #1: Postat: 2003-09-03 23:42:00
|
AC Coooollin |
Inläggen är absolut inte satir, däremot krockar den verkligheten med den kostruerade, vår tids bondfångeri, "penis enlargement", "real lonely girls want action" och allt skit som fyller mailboxen.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-09-03 23:59:00
|
Michael Ståhlberg |
Hatar pop-ups, bara för att man letar efter antik porr från min ungdom
, så kommer en massa tysk "asian teenage sluts" och "cumlovers" som pop-ups som inte går att
klicka bort. Vad säger Thomas Bodström?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-09-04 00:17:00
|
AC Collin |
Magnus, hade nog Flinck i bakhuvudet när jag fick till det här. Tänkte att han skulle få spela upp stycket på sitt oefterhärmliga vis, om Doktor Glas går åt pepparn. Vad tror du om det? Han får tolka det precis som han vill - viska, sjunga, skrika, spotta, fräsa - konstnärlig frihet. ;-
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-09-04 08:30:00
|
Jon B |
Sv2: Ett tips: använd Alt-F4 för att stänga popup-fönstren snabbare, då hinner inte OnLoad-scripten som poppar upp nya fönster exekveras.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-09-04 10:16:00
|
Magnus L. |
O.K. Då begriper jag lite bättre. Har tyvärr aldrig sett Flink. Lär ju vara extremt ojämn. Ibland lysande, ibland skräckinjagande förvirrad. Du har alltså sett honom när han är bra eller? Tänkte också sedan att det nog var en djupare tanke med din text. Den är ju inte direkt korrekt feminism, eftersom den belyser smärtsamt tragiska "manssituationer".
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-09-04 10:16:00
|
Magnus L. avrundar |
Kände att jag började hoppas på att du, likt t.ex. Jolin Löf, som en av få kvinnor, offentligt deklarerar, eller åtminstone antyder att människor är främst människor och i andra hand kvinnor eller män. Hon har inte sagt just så men jag tror hon tänker så, som en av allt för få kvinnor i debatten.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-09-04 10:40:00
|
AC Collin |
Svar 5. Ja, jag har sett honom på scen, när han var bra. Har också stött på honom i Filmhuset för flera år sedan. Jag väntade på en föreläsning, han stegade rakt fram, ställde sig en halvmeter framför, innanför mitt revir, tog pappret jag hade i handen, läste och frågade krävande om det var intressant, sa hej och gick. Jag tror han var "inne" i sin ligistroll i Sökarna. Jag blev förbannad, samtidigt fascinerad. Så fräckt. Samtidigt okonstlat.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-09-04 10:42:00
|
AC Collin |
Svar 6. Var inte orolig, Magnus. Du kan fortsätta hoppas. Vi är här på jorden tillsammans, som människor. Jag ville med texten beskriva kontrasten mellan å ena sidan det ytliga, fantasivärlden och verkligheten, ensamheten, drömmen om relationen. Jag är rätt insatt i "tragiska manssituationer". Om du mailar mig ska jag ge dig mer bakgrundsinfo, känner att det här inte är rätt tid och plats för det ;-
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-09-04 13:37:00
|
Löwendahl |
O.K!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-09-04 15:48:00
|
Biff |
Collin, då var det rätt åt honom att Sökarna blev så dålig som den blev! Svar 8, vi är alla små Don Quijoter...
|
|