Där man bränner böcker...

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2003-09-04 21:28:00
Katta
Oh, nu är jag en Dam med flicköron... dessutom en nynasse med vänsteråsikter ; Tack Viktor...
Inlägg #22: Postat: 2003-09-05 17:37:00
Sunny
Katta: en dam är väl att ta i?
Inlägg #23: Postat: 2003-09-05 18:04:00
Katta
Det var du som skrev det i svar 19... börjar du bli virrig Sunny?
Inlägg #24: Postat: 2003-09-05 21:17:00
Sunny
Försökte vara ironisk men vet ju att det är bortkastat på dig! Jag menar alltså att du är motsatsen till en dam! Liksom jag själv för den dele
Inlägg #25: Postat: 2003-09-05 22:29:00
Katta
Sunny, använd då de medel som finns att tillgå på nätet för att visa din ironi... Nu har du skrivit att jag är en dam med flicköron som dessutom är Nazist med vänsteråsikter, så får det bli ; Sunny observera smileyn, se och lär
Inlägg #26: Postat: 2003-09-06 08:31:00
Sunny
25
Jag vänder mig nog till de som redan förstår ironi. Du förstår:
I hela mitt liv har jag fostrat barn o tonåringar men nu är de åren till ända. Jag har liksom tagit min del av debatt med de mycket unga.
Men det skulle varait roligt att få läsa någon text som du skrivit: Du har en brinnande låga därinne någonstans.
I dag slåss jag på en annan front men där kan ingen vinna. Så är det i livet.
Inlägg #27: Postat: 2003-09-06 12:41:00
Katta
Även i det andra forumet tar du saker för givet. Du tror att flk kan läsa din sinnesstämning och att dina ansiktsuttryck syns i din text. Du markerear ironi med ett frågetcecken men det ser faktiskt bara löjligt ut. och vem har sagt att jag är ung? Du är rätt skojig faktiskt, framför allt när du skyller ditt tillkortakommanden på små plastbarn ;
Inlägg #28: Postat: 2003-09-06 13:24:00
Sunny
Din ungdom är den enda ursäkten jag kan tänka på i ditt fall. O den går ju över viket ett svagt förstånd inte gör.
O nej: jag har inga små plastbarn eller andra barn längre: bara vuxna sådana. Naturen ger orken under de tänkbara åren: i dag orkar jag inte med det pedagogiska undervisandet längre. Antagligen har naturen en mening med detta.
Att generationsklyftan inte ska bli för stor,kanske?
Inlägg #29: Postat: 2003-09-06 16:54:00
Katta
Vad för ursäkt??? Försök var lite tolerant mot oliktänkande istället. Alla kan inte hålla med dig jämt Sunny, det blir ohållbart. Kanske än värre att skylla sin tekniska inkompetens på Stora plastbarn.
Inlägg #30: Postat: 2003-09-06 17:02:00
Sunny
Nu får du börja försöka hålla dig till debatten. Min text här handlar om människorna bakom litteraturen vi omger oss med o det har alla utom du fattat. Vill du föra monologer så skriv en egen text vetja.
Inlägg #31: Postat: 2003-09-06 17:43:00
Löwendahl
Ja, Sunny, du är inte den förste, och inte den siste som faller i fällan och slösar tid på detta sätt. Men vad skrev du som första mening och sista mening i svar 30? Och vad skrev jag i första och andra meningen i svar 16? Read my lips Sunny!
Inlägg #32: Postat: 2003-09-06 18:18:00
Sunny
Löwnedahl
Man undrar ju alltid vad som driver vissa människor o vad de får ut av det? Men du har rätt: det är dags att övergå till de seriösa kommentörerna.
Inlägg #33: Postat: 2003-09-06 19:30:00
Katta
Visst Sunny och Magnus, om någon kallar mina åsikter nynazistiska så väljer jag gärna att hålla mig till frågan och inte till att ifrågasätta detta påhopp... *IRONI* och Sunny gumman, läs mitt första inlägg och se vad den handlar om... Det är du som tappar ämnet, men som sagt du börjar bli till åren ;
Inlägg #34: Postat: 2003-09-07 19:55:00
Sunny
Jag debatterar här huruvida vi påverkas av litteraturens skapare inte bara deras skriftliga budskap. Katta har öppnat ett flertal andra debatter här: 10 åringar som suger av författare ämnet torde vara pedofili: jag har skrivit om det oxå men inte här. Bofors har jag inte ens planer på att debattera. Skriv egna texter ni som vill ta upp andra saker. Annars tycket jag att vi som råkar ut för det här ska tala med admin om det för det är ett oskick!
Inlägg #35: Postat: 2003-09-07 21:13:00
Katta
Visst, prata med adm. för det var precis det det hela gick ut på eller hur, yttrandefrihet!?! Vilken idiot som helst förstår ironi? var det inte du som sa det Sunny? Ge dig nu... lägg ner stridsyxan och tagga ner lite...
Inlägg #36: Postat: 2003-09-07 21:19:00
Katta
För att förtydliga för Sunny: Jag tycker att människor som anser sig kunna köpa kvinnor eller barn inte förtjänar nobelpriset.Deras verk må vara av gudakvalitet... jag anser inte att sådana människor ska belönas. Därmed inte sagt att jag anser att böckerna ska brännas, inte heller att han borde lämna tillbaka priset... hans böcker kommer läsas med andra ögon. Att tro att det inte skulle ha med saken att göra är naivt... hans trovärdighet som människa är sämre i mina ögon.
Inlägg #37: Postat: 2003-09-07 21:22:00
Katta
Men det är väl det som är det fina i kråksången, att man får tycka olika... jag väljer att läsa andra stora författare och fram för allt lyfta fram de kvinnor som under historiens gång fått stå tillbaka för dessa perversa karlar som ska ha sina verk publicerade först.
Inlägg #38: Postat: 2003-09-07 21:28:00
Sunny
Seriösa deabttörer är alltid välkommna till mina texter.Dit hör inte du Katta! Traskassera någon annan nu: jag är grundligt trött på din fixering vid mig på forum efter forum. Här handlar det inte längre om yttrandefrihet.
Inlägg #39: Postat: 2003-09-07 21:42:00
Sunny
Eller ännu bättre: bruka all din lediga tid o alla den engergi du lägger ner på att trakka folk till att skriva egna texter!
Inlägg #40: Postat: 2003-09-07 21:52:00
Linn
varför så arg sunny? Hon kritiserar åsikterna du för fram i din artikel inte kan jag se att hon skulle tracka dig?
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...