|
Inlägg #21: Postat: 2003-08-28 16:49:00
|
|
tusensköna |
Jag har aldrig påstått att den offentliga sektorn inte får sina pengar utifrån. Jag ser dock inte det som ett argument för EMU då jag tror det inte fungerar rent ekonomiskt. Hög tillväxt är inget självändamål.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2003-08-29 07:27:00
|
|
Per W |
Nej, det är inget självändamål men tillväxt kan ge oss nödvändiga resurser till vård/skola/omsorg utan att beskatta medborgarna till en outhärdligt hög nivå.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2003-08-29 07:34:00
|
|
Per W |
Svar 21: Om inte EMU skulle fungera ekonomiskt finns det något annat sätt det skulle fungera på? så lär vi få känna på det ändå. Det är ju inte "Business as ususal" för Sverige att tydligt säga "Nej, vi vill inte bidra till att EMU fungerar nu, vi vill att ni andra ska göra misstagen först innan vi går med".
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2003-08-29 09:04:00
|
|
tusensköna |
Det är klart att EMU påverkar den svenska ekonomin precis som dollarn påverkar den kanadensiska. Frågan är när vi har störst makt över vår ekonomi. Eftersom vi knappt får något som helst inflytande över EMU om vi går med så har vi större makt om vi behåller den självständighet som vi har kvar.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2003-08-29 19:19:00
|
|
Mike |
I Nordkorea är offentliga sektorn 100 av ekonomin utan nedskärningar i sikte. Tyckte det kunde vara dags att nämna Nordkore a efter som jag inte gjort det på flera veckor
|
| |