|
Inlägg #1: Postat: 2003-08-27 15:56:00
|
|
Michael Lundahl |
Tja... jag tror inte det är hyckleri så mycket som det är ren djävla okunnighet... en okunnighet på grund av den paniska rädslan att bli utstött snarare premieras hellre än verkar som grund för kritik. De som till exempel kritiserar porr har sällan tagit del av porr i någon relevant mängd. Det är som om folk skulle kritisera Strindberg utan att läst hans verk utan istället referera till verk av hans kritiker och tycka att det räcker...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-08-27 16:02:00
|
|
Magdalena |
Det ligger nåt i det... Jag har bara fått känslan av att det är viktigare att markera att sexköp är oacceptabelt än att hjälpa de mest utsatta. Och det gör man definitvit inte genom att dra ner dem under jorden. Är det någon som verkligen tror att ett förbud tar bort sexhandel?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-08-27 16:13:00
|
|
Michael Lundahl |
Tja... samma argument skulle kunna användas mot t.ex. förbud mot mord. Mord finns trots att det är förbjudet. Så just det håller inte. Men i det här fallet är det klart så att förbudet gör saker värre. Då är det inte motiverat att ha ett förbud. Förbud skall ha en positiv effekt... inte tvärt om.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-08-27 16:23:00
|
|
Magdalena |
Måste säga att jag tycker du är modig... Väntar bara på alla elaka kommentarer och personangrepp. Men du kanske är härdad vid det här laget?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-08-27 16:39:00
|
|
Michael Lundahl |
Det är ingen större fara med det. Så länge kritiken har en någorlunda grund att stå på så brukar folk inte reagera alltför ilsket. Det är bara tokdårar som skriker "Moralpanik!" och dumheter typ "Alla har faktiskt valt det själva" som råkar ut för sådant. Om man debatterar med argument som har en koppling till verkligheten så hålls påhoppen till ett minimum.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-08-27 23:51:00
|
|
Marlene Karnerfors |
Magdalena: man lär sig relativt snart att sålla bort mindre relevant kritik...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-08-28 13:46:00
|
|
Magdalena |
Jo, jag vet... Jag har fått ta en del skit också. I början tog jag åt mig på allt och blev ledsen men det gick över rätt fort. Om man ska klara skriva här så måste man låta bli att ta det personligt helt enkelt...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-08-28 22:22:00
|
|
Sunny |
Okunnighet o hyckleri:
Men det värsta är den där arrogansen att totalt idiotförklara alla som inte tänker som de gör.
Systerskap liksom.Solidaritet?
Glöm det.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-08-28 22:23:00
|
|
Sunny |
O visst är du modig Michael
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-08-31 01:27:00
|
|
Kim |
Nu vet vi att Michael tycker att en hel radda kvinnor tacklat ämnet fel. Vad gör männen?
|
| |