|
Inlägg #1: Postat: 2003-08-23 19:54:00
|
|
AC Collin |
Vilken man vill inte att deras kvinna ska vara sensuell? Men frigjord? Och för att skita i uppmärksamhet från män krävs nog ett kirurgiskt ingrepp. Kastrering och lobotomi kanske? Men då är vi snart utdöda. ;-
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-08-23 19:54:00
|
|
AC Collin |
Forts...Skämt åsido. Ju säkrare och tryggare man är i sig själv och sin egen relation, ju mindre anledning finns det att se en sensuellt indansande singelkvinna som ett hot. Så frågan är kanske hur man blir säker och trygg i sin relation? Hur håller man liv i gnistan? Hur bekräftar man varandra? "Tillit stavas lika från båda håll" osv. Revirbeteendet sitter kanske djupare än vi vill erkänna?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-08-24 16:28:00
|
|
Yanni |
Revistänkande eller inte. Det är rädsla att bli brädad. Om man kunde vara säker på en annan kvinnas lojalitet och ovilja att involvera sig med en upptagen man... men ack, det kan man aldrig. Och det är likadant om en härlig singelman glider in, då blir männen lite nervösa. forts...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-08-24 16:31:00
|
|
Yanni |
forts... men män i en konkurrenssituation verklig eller inbillad beter sig helt annorlunda än kvinnor. Kvinnor fryser ut - vilket är en usel taktik eftersom det bokstavligen knuffar kvinnan i männens famnar - män försöker bli kompis istället. Det kan vara någon man kan ha nytta av.
GENERALISERAT ÄR DETTA!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-08-24 18:04:00
|
|
AC Collin |
Svar 4. Japp Yanni. Du har rätt. Så där funkar vi. Generaliserar också! ;-
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-08-25 11:08:00
|
|
tusensköna |
Männens otyglade naturliga hjärndöda sexuella drivkraft som inte går att motarbeta tar över när män ser en lättklädd kvinna?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-08-25 12:15:00
|
|
AC Collin |
Nej, Tusensköna. Det där är en annan fråga. Jag syftar på Yannis påstående att vi agerar olika i en "hotfull" situation, att kvinnor oftare fryser ut och män försöker bli vän med "hotet".
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-08-25 12:17:00
|
|
AC Collin |
forts...Det du ifrågasätter gör även jag i artikeln, om män själva ställer upp på att deras lust skulle vara "okontrollerbar och lättantändlig vid varje tecken på kvinnligt begär". Att det är det som är skälet till att "sexuellt trygga" kvinnor ser sexuellt bejakande kvinnor som hot. Vad tror du?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-08-25 13:26:00
|
|
tusensköna |
Jag syftade på Yannis första inlägg som jag tycker konserverar myten om mannens sexuella natur. Dock är det sodana myter som vi fostras till.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-08-31 12:12:00
|
|
Elisabeth |
Det är bra om vi lär oss att se på varandra som medmänniskor och att alla är bra på något.Att se på medborgarna som sexualobjekt är ju förklenande och ganska ointelligent somliga kallar det för "så naturligt".Det finns alltid dom som är duktigare och vackrare.Om man sedan vill använda varandra"klättra på och över systemet"i sexets namn är ju en annan sak.Förr så kunde det också heta i "solidaritetens namn"Bjuder man på sig själv.
|
| |