Inlägg #1: Postat: 2003-08-23 19:49:00
|
Malena |
Upplysande. Tänkvärt. Nu är det ingen tvekan längre hur jag kommer att rösta. Precis som förra gången: NEEJ!
Bra Michael!!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-08-23 20:43:00
|
Magnus Löwendahl |
Väl framställt på det hela taget. Punkt 3, 4 och 5 känns tänkvärda. Punkt 5 var en nyhet för mig. Låter ju inte helt bra nä. Utveckla gärna den punkten i annan text om du har mer fakta där!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-08-24 02:26:00
|
Michael Ståhlberg |
Den globala, överstatliga, centralistiska trenden liksom trenden mot allt större företagskonglomerat oroar mig.
Svårt att inte se EMU och östutvidgningen av EU
och Nato som uttryck för denna trend.
Var kommer det att sluta?
I Nordamerika har vi Nafta. Finns det inte en motsvarighet i Sydostasien och Stilla havsregionen?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-08-24 03:22:00
|
Michael Ståhlberg |
Miljöpartiet:
”En annan stor brist i Europol är att de som arbetar i Europol har "immunitet", d v s de kan inte misstänkas eller straffas för brott de begår när de är i tjänst. Så poliser som gör fel och skadar eller dödar någon oskyldig kan inte straffas för det, inte heller den som använder registren fel eller förskingrar pengar kan dömas.”
Länk: mp.se
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-08-24 16:06:00
|
Erik Lindgren |
EU/EMU är hot mot det som fortfarande finns kvar av den högdyrkade svenska välfärden, som ändå lär försvinna stegvis under Göran P och hans hantlangare. Hade jag haft rösträtt hade jag röstat nej, enbart för att jävlas med Göran och resten av riksdagsmajoriteten, som faktiskt ångrar att frågan blev folkomröstningsaktuell efter att de fattat att det inte skulle gå vägen, men men, man kan ju alltid införa diktatur. Äckelon kan gå och hänga sig.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-08-28 12:42:00
|
johan |
Och ja USA är ju VERKLIGEN det bästa sedan skivat bröd!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-08-28 20:47:00
|
Michael Ståhlberg |
EU-parlamentet, EU:s motsvarighet till USA:s nationella parlament, kongressen, saknar beslutanderätt.
Hur demokratiskt är det? Varför stärka EU:s odemokratiska organisation genom att föra in Sverige i EMU?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-09-05 12:29:00
|
Finländska, mitt i Euroland |
Du blandar ju ihop allt! Folkomröstningen handlar inte om att ansluta sig till en federation eller om att gå med i EU. EU är ju Sverige redan med i, och pratet om federationer är ju bara skrämselargument som NEJ-sidan kör med, för att komma bort ifrån saken som man egentligen röstar nämligen Euron. Sverige är redan med i EMU, det enda ni röstar om är om ni ska byta ut er valuta mot Euron och flytta penningpolitiken till Frankfurt. Inget annat.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-09-05 12:30:00
|
Finländska, mitt i Euroland |
...
Jag är glad att Finland inte hade folkomröstning i den här frågan, eftersom jag skulle ha röstat fel av sentimentala skäl och av rädsla. Och allt har gått lysande hittills!
|
|