Är du mega-offer för partriarkatet?

Inlägg #1: Postat: 2003-08-21 12:30:00
Michael Lundahl
Det verkar mer som reflexreaktion... speciellt som vissa av punkterna här tydligen inte alls är genomtänkta. Punkt 1 är bara mystisk. Punkt 8 är inte ens rolig för det finns verkligen noll kopplign till verkligheten. Vad skulle denna rabiata människa förorda istället? Högklackat och tajt-teshirt till ungen eller? Punkt 9 verkar som att du glömt bort att vända på Malins punkt för den säger i princip samma sak som hennes. Så varför detta reflexmässiga hackande på Malin? Vad är det du vill ha sagt?
Inlägg #2: Postat: 2003-08-21 13:09:00
Susanne
Varför detta ständiga hackande på Anna Li, Lundahl? Varför kan du aldrig se någonting objektivt? Varför anklagar du Anna för att hacka på Malin, när Anna parodierar hennes texter och inte henne personligen? Varför är det så att det enda du någonsin försvarar är kvinnor som skriker sig hesa MOT feminismen?
Inlägg #3: Postat: 2003-08-21 13:10:00
Susanne
Hur kommer det sig att du alltid kritiserar andra för retoriskt fula knep, medan du själv använder dig av samma metod, gång på gång? Du kan omöjligen vara så hemmablind, eller är det möjligt??? Varför måste du alltid skrika högst och otrevligast, är det för att du innerst inne är liten och rädd? Varför försöker du döda viktiga diskussioner som denna, genom att använda dig av just den metod som kommentarerna ovan visar?
Inlägg #4: Postat: 2003-08-21 13:21:00
Michael Lundahl
Ok Susanne... läs första postningen så här istället: "Och slutligen undrar jag: vad f-n är det du vill ha sagt egentligen?! När Malin postar något är du på direkt och parodierar det hon skriver. Men vad är budskapet? Vad är det du vill ha sagt?" Bättre? Frågan kvarstår i vilket fall som helst: varför detta reflexmässiga beteende?
Inlägg #5: Postat: 2003-08-21 13:22:00
Michael Lundahl
Och om du tycker att jag "skriker högst och otrevligast", då har du inte läst mycket på dessa kommentarfält. Då undrar jag varför du är på *mig* och hackar samtidigt som du uppenbart låter betydligt värre kommentarer glida. Svårt att skilja på sak och person nu igen, hm?
Inlägg #6: Postat: 2003-08-21 13:26:00
Michael Lundahl
Och så undrar jag varför du tycker att JAG dödar en "viktig diskussion" när jag vänder mig emot att Anna Li försöker gör det samma med vad Malin framför. Anna Li har tidigare uttryckt att hon tycker att Malin har fått det hon skriver om bakfoten. Och dessa parodi-artiklar verkar sakna ett direkt budskap och är istället utformade på ett sätt som är farligt likt förlöjligande... d.v.s. att hon försöker slå ihjäl diskussionen om de brister inom den feministiska rörelsen som Malin vill kritisera.
Inlägg #7: Postat: 2003-08-21 13:27:00
Susanne
Anna Li har svarat på två av Malins artiklar. Hur många artiklar har du själv besvarat som är skrivna av samma skribent? Har du ifrågasatt ditt egna reflexmässiga beteende som du så fint kallar det? Om inte, är det inte dags att för lite självrannsakan snart? Jag rekommenderar dig att städa rent framför egen dörr, annars sitter du inte i den positionen att ifrågasätta.
Inlägg #8: Postat: 2003-08-21 13:28:00
Michael Lundahl
Att du inte reagerar på det utan istället hugger mot det *jag* skriver... det visar ytterligare en gång på att någon här läs: DU inte kan skilja på sak och person utan istället blint försvarar den som har samma uppfattning som du själv, oavsett vad denne gör.
Inlägg #9: Postat: 2003-08-21 13:30:00
Susanne
Budskapet, är för mig, glasklart. Anna Li anser att bristerna i det samhälle vi nu lever i, är betydligt större än dom brister som Malin säger sig uppleva med vissa personer som valt att kalla sig feminister. Jag håller fullständigt med Anna Li.
Inlägg #10: Postat: 2003-08-21 13:32:00
Viktor
Du har förmågan Susanne, jag njuter av dina kommentarer.
Inlägg #11: Postat: 2003-08-21 13:37:00
Susanne
Återigen; Gå till ditt eget arkiv och kolla upp hur många ggr du besvarat fler än en artikel skriven av samma skribent. Ska man kritisera andras beteende bör man inte uppvisa samma själv. Och om man gör, är det dags att rannsaka sig själv. Jag känner inte dig, överhuvudtaget, och är inte intresserad av dig som person, men du är den mest högljudde här på Sourze och tyvärr förstör du mången diskussion när du väljer att bortse från sakfrågan.
Inlägg #12: Postat: 2003-08-21 13:44:00
Michael Lundahl
Susanne: Vissa prister på denna VÄRLD vi lever i är betydligt mer allvarliga än de brister som Anna Li tar upp. På samma sätt enligt vad du resonerar kan man säga att allt det hon tar upp är oviktigt eftersom just nu DÖR människor i svält, krig och brutalt förtryck. Betyder det för den sakens skull att de problem Anna Li tar upp är oviktiga? Nej givetvis inte. Och på samma sätt är de problem som Malin tar upp inte heller oviktiga.
Inlägg #13: Postat: 2003-08-21 13:47:00
Michael Lundahl
Sedan får Anna Li och du vara hur griniga ni vill på att de problem som just ni tycker är viktigast inte får 99.9 av uppmärksamheten. Ledsen... men allt cirklar faktiskt inte omkring det som ni har bestämt är viktigast. De problem som Malin beskriver existerar ändå.
Inlägg #14: Postat: 2003-08-21 13:49:00
Susanne
Jag vill göra en sak väldigt klar, det tricket du kör med "enligt det sätt du resonerar", är förmodligen ditt lägsta. Mitt sätt att resonera på har du naturligtvis ingen aning om, för du har alldeles för lösa grunder att stå på. Försök skala bort några av dina retoriska trick, det skulle bli trevligare för alla. Sen, kolla upp i ditt arkiv och berätta sen för mig om vi kommit fram till samma slutsats.
Inlägg #15: Postat: 2003-08-21 14:03:00
Michael Lundahl
Susanne: En del läser inlägg som fan läser bibeln. Det som avsågs var naturligtvis "...enligt det resonemang du redovisar svar 9...".
Inlägg #16: Postat: 2003-08-21 14:05:00
Michael Lundahl
Och vad gäller dina påstående om att jag inte ser till sakfrågan tycker jag att du just satte geväret mot din egen fot och tryckte av... för du svarade inte själva inlägget utan klagade bara på sättet jag debatterar. Vad sägs om att vara på *innehållet* i svar 12-13 istället för på stilen?
Inlägg #17: Postat: 2003-08-21 14:19:00
Susanne
Du besvarar inte mina frågor, men jag kommer naturligtvis att besvara dina, för jag är inte grinig. Malin debatterar lika lite som Anna Li. Det Malin har gjort är att dra stora generaliserande penseldrag med en gles pensel. Det Anna Li har gjort är att besvara dessa generaliseringar med parodi. Problemet kvarstår dock; Samhället idag har betydligt större problem än att det finns vissa personer med taskig attityd, som väljer att kalla sig feminister.
Inlägg #18: Postat: 2003-08-21 14:20:00
Susanne
Sen att det i sig är ett problem med dessa "feminister a lá Malin" är underordnat, men för den skull absolut värt att diskutera. Nu är det dock så att jag kan välja att kalla mig för vad f-n som helst och där igenom dra en hel rörelse i smutsen. Vilket dessa s.k "feminister" gör. Illa, men så har det alltid varit och kommer så förbli så länge människor inte är tillräckligt insatta i det dom säger sig vilja tillhöra.
Inlägg #19: Postat: 2003-08-21 15:04:00
Michael Lundahl
Precis som att få feminister orsakar problem för hela rörelsen så får jag som kille/man ta emot skit och stå som delansvarig syndabock för vad gubbslemmet orsakar. Jag avslutar denna kommentartråd genom att hänsvisa till den debattartikel jag skrivit till Anna Li. Du hittar länken långt upp till höger på denna sida. See ya.
Inlägg #20: Postat: 2003-08-23 22:28:00
Anna Li
Tusen tack Susanne för svar 9. Precis så! Jag tycker det är glasklart vad jag menar och undrar om det inte är så att många väljer att inte förstå.
Laddar...