|
Inlägg #1: Postat: 2003-08-18 13:34:00
|
|
US. |
Några år sedan höjde Riksbanken räntan som resulterade 25 på huslånen. Då gällde det att dra åt svångremmen. Jag har svårt att tänka mig att den Europeiska Centralbanken skulle kunna göra samma volt, 8,5 milj. människor är annat än flera hundra milj. En annan sak, jag fick vänta 18 år innan mina ungar fick svenskt medborgarskap trots att jag själv var svensk medborgare. Nu är dom lagarna borta tack vare EU.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-08-18 13:35:00
|
|
US. |
Svensk är man inte heller, inte i alla fall om man använder eget namn, det blir stämpel direkt. I EU är man EU-medborgare, svenskheten förlorar i betydelse, man känner sig mer jämställt. Euron då? Varje gång man är i Europa är det alltid någon som frågar om inte jag kunde fixa finska Euromynt, det är mycket populärt att samla olika EU-länders mynt. Handlar man i Helsingfors är det inte ovanligt att man får tyska, franska, italienska, spanska mm. mynt i växel.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-08-18 13:37:00
|
|
US. |
Va tusan … Jag borde ju vara nej-sägare, jag som är vänstermänniska. Bra skrivet Sten, förlåt att jag kom från ämnet växthuseffekten mm. Din artikel var bra, förresten.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-08-18 13:40:00
|
|
Sten |
En sak är att det är korkat att anordna folkomröstning om en fråga som uppfattas så svår att partierna inte vill ta i den. Men då får väl folket ta makten då
|
| |