Yippee kai-ey, motherfucker

Inlägg #1: Postat: 2003-08-18 09:10:00
Viktor
Det finns många som har en naziflagga på soffan. Tror du AC att dom har inga nazisympatier?
Inlägg #2: Postat: 2003-08-18 15:29:00
AC Collin
Haha, smart där, Viktor. Men jag är inte säker på att alla symboler är lika laddade. Killen som joggade förbi med CCCP på ryggen, var han sovjetvän eller bara cool? Får jag inte ha ett kors kring halsen om jag inte tror på gud?
Inlägg #3: Postat: 2003-08-18 17:09:00
Viktor
Nu var du smartare än jag AC. Jag hade själv en USA-armyjacka från Koreakriget när jag var och demonstrerade mot Vietnamkriget! Jag har föresten den kvar i garderoben på vinden, men jag tror inte att den passar, det blir nog trångt i midjan.
Inlägg #4: Postat: 2003-08-18 17:41:00
Viktor
AC, eftersom jag har dig på tråden vill jag berätta att som du vet det finns mer eller mindre smarta Collins. En smart C. J. Collin har fått ett några meter högt minnesmärke av sten och brons vid stranden där vi brukar spela Volleyboll. Han fick denna ödemark, flygsanden här på Falsterbonäset, att blomma. Han helt enkelt planterade tallar och tuktade sanden med dem. Så mitt vårt hus ligger på denna tuktade sanden. Vi är jättelyckliga!
Inlägg #5: Postat: 2003-08-18 18:01:00
AC Collin
Det låter underbart! Tyvärr är jag ingift Collin, hade denna C.J. hetat Thalin så hade jag kanske kunnat ta åt mig ;-. Förresten, alla som kutar omkring i kamouflagekläder i år, är de för krig? kan inte riktigt släppa det där ;-.
Inlägg #6: Postat: 2003-08-18 22:12:00
Viktor
Jag kan inte heller släppa detta riktigt! Har tänkt på det hela eftermiddagen. Korset är symbol för kristenheten. Men den har inte alltid varit det. I Babylonien var korset symbol för mannens könsorgan, fruktbarhetssymbol. I början var fisken symbol för kristna. Romarna tog en gammal hednisk symbol för kristendomen och som passade just den tidens samhälle. Vissa säger att Jesus inte korsfästes … forts
Inlägg #7: Postat: 2003-08-18 22:13:00
Susanne
Hej AC. Det jag är ute efter mer är Varför det blir mode just nu. Plus att det handlar om ett "angrepp på bred front."Och en flagga tycker iaf jag är såpass värdeladdad att jag aldrig skulle köpa den där kudden, trots att den är snygg. Eller är den det? ;-
Inlägg #8: Postat: 2003-08-18 22:14:00
Viktor
Forts …total omöjlighet även för Guds son, inte så i alla fall som de flesta krucifixbilderna visar, rent fysiskt total omöjlighet. Om det nu skulle vara så, så är mordvapnet korset symbolen. Om jag skulle gå med ett miniatyrgevär hängandes på bröstet och folk frågade mig varför, jag är fredsvän skulle jag svara. Ganska långsökt liknelse med viss sanning. Jag fick en gång som present 2 st tröjor, dom har ett litet märke i vänstra armen Gant/USA.
Inlägg #9: Postat: 2003-08-19 00:02:00
AC Collin
Viktor och Susanne, symboler, påverkan, sluga baktankar eller inte, det är verkligen intressant. Om kärnfrågan är "har någon just nu bestämt att vi ska dränkas i stars and banners för att bli mer vänligt inställda till USA?" så tvivlar jag på det. Att det är extra tryck just nu alltså. Däremot har amerikanerna alltid varit patriotiska. Kanske sticker de där ränderna och stjärnorna mer i ögonen just nu? När allt är frid och fröjd noterar vi dem inte? Bara en teori om selektiv perception ;-
Inlägg #10: Postat: 2003-08-19 00:03:00
AC Collin
Förresten borde det vara läge att plocka fram de där blå t-shirtarna med gula kronor som var inne på 70-talet!
Inlägg #11: Postat: 2003-08-19 09:45:00
Viktor
AC. Strax efter Vietnamkriget, som gav dåligt namn för USA, läste jag i tidningen antalet miljarders miljarder dollar som skulle satsas på propagandan för att ”rentvå” USA. Och de lyckades utmärkt! T.o.m. i Östtyskland på 80-talet såg man dessa V-tecken med amerikanska flaggan. Pengar kan göra underverk! Det har vi sett på senaste tiden också när USA mutar land efter land.
Laddar...