Feminismens förfall

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2003-08-17 13:43:00
- " -
”Hade feminismen varit vad den en gång var, hade jag fortfarande varit stolt feminist.” ”Den dagen feminismen återgår till att vara en rörelse/åskådning/whatever med sunda åsikter och ideal, den dagen feminismen värnar om Big Brother-Lindas rättigheter på arbetsmarknaden, hur mycket silikon hon än har i brösten och hur många hon än legat med i TV-rutan …”
Inlägg #2: Postat: 2003-08-17 13:44:00
- " -
”Linda Rosing, 29, fördes med svåra smärtor i ambulans till akuten. I går opererades Big Brother-stjärnan på Karolinska sjukhuset. Jag trodde jag skulle dö, säger hon.” Undrar vad det var? Fel på silikonet eller ont mellan benen?
Inlägg #3: Postat: 2003-08-17 13:45:00
- " -
”Turistmyndigheterna i Pattaya, cirka 20 mil sydost om Bangkok, har gått ut med att 6 000 tjejer är prostituerade. En kriminaljournalist på lokaltidningen Pattaya Mail uppskattade antalet prostituerade till minst 30 000.” Som ”Sourzefeminist” Malin, Marlene, Ramona D. Michael L mm. åker jag nästa vecka till Thailand för att kämpa för dessa 30000 kvinnors rättigheter, a-kassa pension mm. Nej, nej, jag jobbar gratis. En gratisknull då och då räcker som betalning …!
Inlägg #4: Postat: 2003-08-17 22:13:00
hej
idiot. Har du mördat Viktor?
Inlägg #5: Postat: 2003-08-17 23:56:00
Mika
Fy fan vilket jävla svin du är. Jag tyckte det var pinsamt att läsa hur du bad Marlene Karnerfors om ursäkt för alla hårda ord när du fick läsa en text som visade en annan sida av henne. Är du så dum att du inte fattar att alla människor har känslor? Riktigt obehaglig är du...
Inlägg #6: Postat: 2003-08-18 08:19:00
Michael Lundahl
Håller med Mike. Vad är det frågan om Viktor? Behövde du någon ny att racka ned på nu när Marlene inte längre var lovligt byte? Vad gör du den dagen Linda Rosing skriver en liknande artikel som Marlene skrev och du blir tvungen att erkänna att hon också är en människa och detta TROTS att hon har plast-tuttar. Tycker mig se lite väl mycket hora/madonna - eller good girl/bad girl - hos dig. Hyckleri...
Inlägg #7: Postat: 2003-08-18 09:46:00
Marlene Karnerfors
Vet ärligt talat inte om jag skall skratta eller gråta...
Du verkar helt ha tappat all sans och balans men nåja... det är ju så det låter när övriga kommentarér är slut...
Inlägg #8: Postat: 2003-08-18 09:53:00
Ester Röding
Heja "ValterViktorUntoUno" - så talar en sann progressiv revolutionär. Lite hyckleri, lite människoförakt, och en stor dos fördomar.
Inlägg #9: Postat: 2003-08-18 10:09:00
Valter
Vad ni är arga, Sourzefeminister antifeminister. Ordet idiot används han kanske är doktor i psykiatri, och att ”Fy fan vilket jävla svin du är” han kanske är svinfarmare, ”Riktigt obehaglig är du...” Helt rätt, det vill jag vara mot antifeminister och bordellförsvarare.
Inlägg #10: Postat: 2003-08-18 10:21:00
Nartin
Jag undrar varför du väljer att göra dig lustig över att en Linda Rosing förts till sjukhus.
Inlägg #11: Postat: 2003-08-18 10:41:00
Valter
Man kan vara lustig mot en symbol, i detta fall en symbol för Sourzefeministerna antifeminister. Jag har ingen aning om vem Linda Rosing är, har aldrig sett henne, vet inte hur hon ser ut, det enda kunskapen som jag har om henne har jag fått här på Sourzes sidor, alltså hon är någon sorts tv-stjärna på någon kommersiell kanal, att hon har silikonbröst och hon särar sina ben i tv-rutan. Men först och främst är hon symbol för Sourzefeministerna antifeminister.
Inlägg #12: Postat: 2003-08-18 10:44:00
Valter
Att jag skrev om hennes färd till Karolinska beror på att jag ville vara snäll och informera hennes supportrar så att de kunde vara nära henne i denna svåra stund, för så gör väl fansen.
Hennes Sourzefans har lärt mig hennes namn och därför såg jag notisen i tabloidtidningen. Annars är hon helt ointressant.
Inlägg #13: Postat: 2003-08-18 10:52:00
Nartin
Hon är symbol såtillvida att de som du kallar "antifeminister" även vill tillskriva henne ett människovärde, medan vissa andra bl. a du inte vill se människan bakom mediabilden, utan avfärdar henne som mindre värd och gör sig lustig över att hon blir sjuk och får åka till akuten. Smaklöst.
Inlägg #14: Postat: 2003-08-18 10:57:00
Nartin
Det handlar inte om att en viss person skulle vara en idol eller favorit, det handlar om att vi vill upplysa om att man är värd att tas på allvar, oavsett om man har silikon i brösten eller inte. Den insikten verkar du ha missat.
Inlägg #15: Postat: 2003-08-18 11:04:00
Nartin
intressant också att säger att du inte vet någonting om Linda R, men väljer att uttala dig negativt om henne ändå. Så trodde jag bara fördomsfulla människor gjorde. Och du är väl inte fördomsfull. eller?
Inlägg #16: Postat: 2003-08-18 11:20:00
Valter
Visst har Linda Rosing ett människovärde, alla människor har människovärde, blottaren i parken till exempel.
Inlägg #17: Postat: 2003-08-18 14:19:00
pUs
Att signaturen Valter överhuvudtaget inte kan resonera i termer av individualism är ganska välbekant vid det här laget. Det är naturligtvis därför han sprutmålar debattforumet med sin verbala diarré gång på gång utan att skämmas det minsta över sig själv.
Inlägg #18: Postat: 2003-08-18 18:29:00
Mike
Är Valter ännu en synonym för Viktor alias Unto Seppelä? Obs signaturen Mika ovan är inte lilla jag.
Inlägg #19: Postat: 2003-08-18 19:12:00
Ja
Japp, det är ännu ett alias för Vänsterpartiets starkaste kort i Vellinge. Inte konstigt att 70 röstar på Moderaterna där.
Inlägg #20: Postat: 2003-08-18 21:33:00
Valter
Mike, CIA-agenten, är i gång och sign "Ja" är inte långt borta. Obehagligt! Man blir nästan rädd, dessa två herrar är starka motståndare till yttrandefriheten. Nyliberaler kallar jag dom. För min del får det hålla på, bara de inte gör så att jag kommer att få massa hotelsebrev eller andra obehagliga yttringar. För mig är yttrandefriheten helig! Skäms Mike!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...