|
Inlägg #1: Postat: 2003-08-17 12:23:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Kan inte låta bli att tänka på hur ofta du förordat mer kortfattade artiklar här på Sourze? Men slår du inte knut på dig själv nu? Lite John Cage, bara sätta sig vid flygeln en stund, sedan buga och gå sin väg.
Eller var det en som hette Gould som gjorde det? Ja, antagligen. Never mind.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-08-17 17:19:00
|
|
Löwendahl |
Nja, jag ville ju bara skoja lite med T. L. Stjerna. Du såg kanske inte att texten var kopplad som "debatt" till Stjernas ""Världens dummaste fråga"? Jo, John Cage skrev "4,33" som går till så att en pianist sitter stilla vid flygeln den tiden. David Tudor tror jag "uppförde" stycket första gången. Har själv "uppfört" det faktiskt för min häpna klass på gymnasiet. Ska läsa din artikel.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-08-17 19:06:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Dr. Phil enligt Amelia nr. 17 2003:
"Det finns ingen verklighet bara din
uppfattning." Dr. Phil: "Tänk på hur du filtrerar verkligheten." Med andra ord: jag trodde helt spontant att din artikel handlade om pastor Kyreus fråga om huruvida fanns. Intressant eller hur? Vem var den där Gould jag tänkte på? Bach-uttolkare eller hur?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-08-17 19:07:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Förresten - kan även jag uppföra
Cages "4:33" eller diskvalificeras jag av att jag inte kan spela piano?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-08-17 21:06:00
|
|
Löwendahl |
Jo, intressant. Alla har olika referenser ju. Därav mystiska missförstånd ideligen! Glenn Gould Kanadensisk pianist. Spelade mycket Bach, mest känd kanske för sitt Bachspel. Nej! "4,33" kan egentligen uppföras hur som helst om man håller tidsangivelsen. Har kanske "noter" i en låda på vinden. Återkommer, om vindsstädning sker, för ytterligare kommentar!
|
| |