|
Inlägg #1: Postat: 2003-08-18 10:00:00
|
|
Michael Lundahl |
Kaxigt i mängder. Så... enligt din logik så när man får barn då får man helt plötsligt ett sug efter att göra karriär... blir äcklad av H&M-annonser... börjar deltaga i utfrysningskampanjer... och så vidare? Hon har inte sagt att arbetet för lika lön/rättigheter/skyldigheter skall avstanna... bara att hon har fått nog av all SKIT som görs i feminismens namn. Eller du gör som Anna Li och säger att Malin bara fått det om bakfoten?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-08-18 14:08:00
|
|
Katta |
Nej, det har jag inte sagt, Men när en kvinna får barn så blir hon ofta medveten om vilken skillnad det är mellan föräldrarna. Knappast någon som fått sparken ännu pga att han ska bli far. En kämpig sak att stå ensam och slåss mot. Därför säger jag att hon är då välkommen tillbaka. Ingen ironi, inget hån...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-08-18 18:23:00
|
|
Marlene Karnerfors |
DÄR!!!! har du väldigt fel min dotters far jobbade under hela min graviditet på ett vikariat i ett lager och han medelade redan från början att han skulle behöva vara ledig tio dagar i samband med min förlossning, eftersom vi planerade kejsarsnitt så kunde han långt innan medela Vilka dagar han skulle vara ledig då fick han reda på att han alls inte behövde komma tillbaka efteråt på grund av illa vald tid för ledighet.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-08-19 19:45:00
|
|
Katta |
Visst Marlene det är precis lika vanligt att män får sparken pga av barnafödande, visst.... Mycket ironi, inget hån...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-08-20 18:28:00
|
|
Mike |
För att ändra på det förhållandet måste du antingen slå ihjäl alla manliga och kvinnliga skitstövlar som råkar vara chefer eller se till så att män börjar föda barn i samma utsräckning som kvinnor.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-05-03 03:01:00
|
|
Deus Mortem |
Du tycks vara ett illogikens ansikte Katta.
|
| |