Skäms ta mej fan!

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2003-08-15 13:37:00
daniel.
Men istället för att försöka dissa min argumentation kan ni väl debattera sakfrågan i stället - drygheten som en del dras med - och ta tag i problemet jag beskriver.
Inlägg #22: Postat: 2003-08-15 13:38:00
daniel.
Fast å andra sidan måste jag ju dissas eftersom jag angriper De Oantastbara.
Inlägg #23: Postat: 2003-08-15 14:56:00
tusensköna
Daniel, du verkar ha ett väldigt hierarkisk synsätt. Den kritik och självransakning du efterlyser finns inom rörelserna. De som verkligen kämpar mot förtryck brukar inte ha några speciella ledare eftersom det är en form av förtryck. Den persomfixering som finns i media bidrar till att man ser mindre av gruppers och mer av vissa personers uttalanden. Antifacismen vänder sig mot elitism och har därför inga ledare.
Inlägg #24: Postat: 2003-08-15 15:11:00
daniel.
Nu skriver jag om de i medie etablerade och "seriösa" organisationerna/debattörerna. Den "antifascistiska"/"autonoma" eller andra rörelser inom den utomparlamentariska vänstern förtjänar snarare en egen artikel...
Inlägg #25: Postat: 2003-08-15 15:13:00
Mike
En rak fråga och inget "hums hums" Viktor: Har du slutat slå din fru?
Inlägg #26: Postat: 2003-08-15 15:33:00
tusensköna
Även en liberal kan kalla sig antifacist. Nyss så klagade du på etablerade media och debattörer. Du måste se hela bilden annars bllir det som i exemplet om kriminella invandrare. Många av de etablerade rörelserna motsäger också elitism. Och många är inte ens med i någon grupp utan agerar i egenskap av privatpersoner.
Inlägg #27: Postat: 2003-08-15 16:01:00
daniel.
Givetvis kan även en liberal kalla sig för antifascist. Alla liberaler är emot fascism. Problemet är att liberaler får höra av sk "antifascister" på vänsterkanten att vi också är fascister.
Inlägg #28: Postat: 2003-08-15 16:03:00
daniel.
När det gäller åsikterna - kan du inte vara så snäll och visa mig exempel på människor inom rörelsen som avviker från de åsikter jag nämner. Visa exempel på människor som är öppna för diskussion och inte per automatik förkastar alla som inte är en del av rörelsen. Snälla gör det. Så att jag får se hela bilden.
Inlägg #29: Postat: 2003-08-15 16:07:00
daniel.
Jag har letat. Men ju mer jag läser, ju mer jag letar - desto mer besviken blir jag. Jag skulle bli så glad om jag hittade exempel på tolerans mot "oliktänkande".
Inlägg #30: Postat: 2003-08-15 18:19:00
tusensköna
Se då på de namnlösa och inte på kändisarna som genom att försöka företräda rörelsen har förlorat sin trovärdighet. Jag tycker att det är konstigt om du aldrig har träffat personer som tycker som du. Prata med folk så upptäcker du dem. Som du själv skrev "Att vara tolerant innebär inte att man måste tolerera intolerans... ".
Inlägg #31: Postat: 2003-08-19 18:14:00
Marlene Karnerfors
Tusensköna: du kanske inte är helt rätt person att påpeka at skribenten är "svartvit" i sin skildring av sin artikel?? Jag tycker snarare att han är väldigt objektiv han går emot vissa delar av nämnda gruperingar och jag håller med honnom helt och fullt. Det ÄR motsägelsefullt att påstå sig vara tolerant om "Openminded" men bara mot dom som delar den egna världsuppfattningen.
Många av våra gladaste kommentarjägare här verkar vara grälsjuka argbigger som hugger på allt som rör sig.
Inlägg #32: Postat: 2003-08-20 09:43:00
tusensköna
På vilket sätt tycker du att jag är svartvit? Jag gav ju skribenten rätt i sak men jag kritiserade det hätska sätt som det framfördes på.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...