|
Inlägg #1: Postat: 2003-08-15 13:46:00
|
|
Man |
Du sätter fingret på ett centralt problem i det man kan kalla vulgär- eller populärfeminismen alltså den feministiska retorik man finner i t. ex. kvällspressen. Den präglas ofta av en dubbelmoral där man kritiserar traditionellt manliga beteenden som anses förtryckande gentemot kvinnor, samtidigt som man uppmanar kvinnor att praktisera just dessa beteenden för att s.a.s. ge igen med samma mynt. Det påminner lite om det gamla skämtet "Fighting for peace is like fucking for virginity".
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-08-15 18:49:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Håller med både "tusensköna" och
"Man". Jag menar dock att "kvällstidningsfeminismen" sätter spår i bostadsområden och på arbetsplatser. Ett uttjatat men relevant exempel: att gå och kolla
Chippendales är politiskt korrekt, nästan "feministiskt", medan ja, motsatsen är totalt omöjlig. Och, tro mig, jag längtar inte efter "rätten" att gå på Tabu eller dylikt så vulgärt och dyrt!. Däremot vore det upphetsande om min fru strippade för mig!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-08-15 18:59:00
|
|
Viktor |
Det finns många män som aldrig har sett sin fru naken trots flera barn tillsammans, Michael Ståhlberg. Jag ser inget upphetsande i en strippande kvinna. Den riktiga upphetsningen kommer när våra nakna kroppar min fru och jag möts, helst i solljus.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-08-16 15:19:00
|
|
whoo |
whaoaw, too much information. översatt: "DET var mer än jag behövde veta"
|
| |