Jag joinar de mulliga mansgrisarna!

Inlägg #1: Postat: 2003-08-15 08:49:00
Anna Li
Om du tror att feminism handlar om att ha säckiga kläder och bära sina egna matkassar så förstår jag att du inte ställer dig på någons sida. Men din artikel visar mest på din okunnighet. Och du verkar inte ett dugg intresserad av att ta reda på något mer än det du redan bestämt dig för.
Inlägg #2: Postat: 2003-08-15 08:49:00
Anna Li
Sedan förstår jag inte hur du kan prata om två sidor som likvärdig, för den ena sidan har makt och den andra har det inte.
Dessutom är det som alltid så att likgiltighet och passivitet är oxå ett ställningstagande.
Inlägg #3: Postat: 2003-08-15 08:51:00
Anna Li
Jag trodde faktiskt att din artikel var ett skämt, en parodi över hur lite feministmotståndarna hade att komma med typ "men Guuud, jag vill inte vara feminist för då måste man ha så fula klääääder" sagt i JOnas Gardell röst
Inlägg #4: Postat: 2003-08-15 10:25:00
Michael Lundahl
Anna Li: För helvete... är du ens intresserad av att LYSSNA på vad Malin har att säga? Den som itne verkar vara intresserad av att ta reda på något det är DU. Du bara viftar bort Malin som en okunnig trångsynt virrpanna. Varför?! Varför ignorerar du hennes upplevelse roch erfarenheter? Är det hon säger för obekvämt att lyssna på eller vad? "Aaaooowoowoowoo Bingo!".
Inlägg #5: Postat: 2003-08-15 14:06:00
Anna Li
Jag har både lyssnat och svarat och lyssnat och svarat igen. Jag tycker Malin har fått allt om bakfoten och visar det återigen gm att tro att en maktfaktor och en liten grupp som försöker motverka maktfaktorn är likställda. Du - om någon - brukar väl tycka att man har rätt att säga emot dem man inte håller med.
Inlägg #6: Postat: 2003-08-15 15:39:00
Nartin
Hej Anna Li. En fråga: Upplever Malin att vissa feminister förtryckt henne? Svar: Ja. Hur kan du Anna Li då påstå att hon fått allt om bakfoten. VET du att Malin inte tryckts ned? Om hon säger så, så är det väl så.
Inlägg #7: Postat: 2003-08-15 17:13:00
Pimme
Läste nyss om den av feministerna så förtryckta bi brother Linda. Hon hade bara fått 2 sidor i Aftonbladet för sin SVÅRA sjukdom. Och programledarjobbet på kanal 5 är hon ju så oerhört meriterad för minst 2 tungt vägande skäl. Ja det är så synd om dom som förtrycks av feministerna.
Inlägg #8: Postat: 2003-08-15 17:37:00
Alvunger
Jag antar att du Nartin använder samma argument när kvinnor hävdar att de förtrycks av män. Annars vore du ju inkonsekvent. jag menar säger vi feminister att vi förtrycks av män... så är det väl så!
Inlägg #9: Postat: 2003-08-15 17:41:00
Alvunger
Dessutom förstod jag inte artikeln såsom att Malin tryckts ned. De fördelar hon tog upp handlade ju i mångt o mkt om sådant hon kunde få från män om hon inte var feminist. få klä sig sexigt sexuell uppskattning, bli bjuden på mat, slippa bära tungt etc Det verkade inte direkt som om feministerna vilka de nu är, Malins vänner månne? mobbade henne.
Inlägg #10: Postat: 2003-08-16 09:33:00
Michael Lundahl
Anna Li, svar 5: Hade du bemött en kvinna som säger att hon blivit sexuellt trakasserad av en man på det där viset? "Äh... du har fått det om bakfoten".
Inlägg #11: Postat: 2003-08-16 13:19:00
Anna Li
Om den mannen sa sig vara folkpartist och hon skrev en lång debatt artikel om hur vidriga folkpartister var och att hon tänkte lämna partiet för att han trakasserat henne så skulle jag kunna bemöta henne med; du har fått det om bakfoten, folkpartiet handlar inte om sexuella trakasserier.
Inlägg #12: Postat: 2003-08-16 15:12:00
Nartin
svar 8: Ja du antar rätt. Annars hade jag ju varit inkonsekvent. Malins artikel handlade om Malins lycka, inte om vad hon kan "få" av män - det är du som läser in det.
Inlägg #13: Postat: 2003-08-16 15:14:00
Nartin Svar 11
Jag ser vad du fiskar efter. Men då efterlyser jag tydligare avståndstagande från de beteenden som Malin beskriver, från en riktig feminist, istället för förnekelse.
Inlägg #14: Postat: 2003-08-19 22:19:00
Katarina
Jag erkänner jag har funderat på att rakpermanenta håret. Det var dumt tänkt,men jag gjorde det aldrig. Jag tar härmed tydligt avstånd från rakpermanentning.Det är mycket bättre med plattång.
Laddar...