|
Inlägg #1: Postat: 2003-08-13 16:18:00
|
|
Naseer |
Eeep, klanen Alkhouri vill du absolut -inte- se i någon position, alls :D
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-08-13 17:43:00
|
|
Löwendahl |
Så klart inte. Jag ville bara framhäva att det var j-vl- bra skrivet. Även din starkt kritiska artikel mot fåniga attityder bland irakier angående Saddam, dina landsmän?, var mycket bra. Jag vill alltid uppmuntra de som både kan tänka självständigt och dessutom få ner sina tankar i väl läslig form. De är inte för många...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-08-13 19:13:00
|
|
Mike |
Fast Naseer har ju i detta fallet bara översatt en amerikansk "anti-Bush pamflett" till svenska. Och det är ju bra om det roar någon men "briljant" är väl att ta i. F.ö. tycker jag gott man kan avskaffa monarkin helt och hållet.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-08-13 19:32:00
|
|
Löwendahl |
Nja, då tycker jag nog att originalförfattaren varit briljant i alla fall. Jag menar, vad vill du invända mot i sakinnehållet och dispositionen? Möjligen att det är väl långt då, men annars? Det här med monarkin var väl lite mer skämtsamt. Men skriv gärna en artikel om din uppfattning om monarkin så ska jag kommentera den så gott jag kan.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-08-13 20:22:00
|
|
Viktor |
Tack Naseer för översättningen av denna "anti-Bush pamflett" till svenska. Signaturen Mike hade inte klarat av det, han kan perfekt USA-engelska, det är hans politiska hemvist som hade satt stopp för det, kommunisthatare som han är!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-08-13 21:27:00
|
|
Mike |
Bra Viktor att du insett att jag är kommunisthatare och inte Sverigehatare. Jag tycker jämförelserna i texten haltar betänkligt även om det finns en poäng i att olika skurkstater behandlas olika av USA.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-08-13 21:38:00
|
|
Mike |
Anledningarna till det är ju flera. För det första så agerar ju USAs regering i första hand i USAs intresse och inte i namnet av någon absolut rättvisa. I alla valsituationer väger man för och nackdelar med ett handlingsalternativ. I fallet Irak övervägde fördelarna för militärt våld i fallet med Kina skulle de knappast göra det.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-08-14 07:13:00
|
|
Naseer |
Den som har läst mina texter inser snart nog att jag är en Bush-hatare, inte USA-hatare. Svårt att hata ett helt land. Tyvärr speglas allt som USA gör just nu av Bush och då är jag minst av allt snäll mot landet.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-08-14 07:15:00
|
|
Naseer |
Ah, jag hoppas att det framgår tillräckligt tydligt att jag inte skrivit artikeln utan endast översatt den. Känner tyvärr inte till författaren, men tyckte ändå att det här lilla Q/A stycket var läsvärt.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-08-15 17:04:00
|
|
Mike |
Jo det framgick tydligt. Det var Löwendahl jag "hackade på", inte dig Naseer. Texten du översatt är ju med största säkerhet författad av en amerikan så att du inte "hatar" t.ex. "Bush hatande" amerikaner är ju uppenbart.
|
| |