Ensam är stark

Inlägg #1: Postat: 2003-08-13 15:26:00
Magdalena
Det handlar inte om att psykvården inte "räcker till" utan om att de i vissa fall överhuvudtaget inte hjälper alls. En väldig skillnad tycker jag. Och depressioner kanske inte är aids men det är nog bra mycket lättare att klara sig ur det om man har hjälp av ett proffs... Fråga de som faktiskt fåttt hjälp. Och att prata om att familjen "sitter och gnäller" var lite väl hårdhjärtat tycker jag.
Inlägg #2: Postat: 2003-08-13 15:30:00
Erik Lindgren
Tycker man att något går fel till, ja då kan man klaga, och det kan man göra ungefär så högljutt man själv vill. Att hålla käften om saker och ting även fast man tycker att det är fel, har som bekant samma effekt som att hålla med om det som hänt som något bra. Och samhällets och mediernas reaktioner i efterhand visar bara upp synen att det är inte värt att rikta blicken förrän allt redan gått åt pipsvängen....and justice for all
Inlägg #3: Postat: 2003-08-13 15:32:00
Erik Lindgren
Vad gör dom då, har dom samtal med ungen? Hur ofta då? Säkert att dom inte ger sig när det bröjat kärva efter ca 15 min?
Inlägg #4: Postat: 2003-08-13 16:06:00
Anna Li
Men igen snälla Erik, ett av symtomen när man är deprimerad är att man inte orkar ta tag i saker. Så du begär det omöjliga. Det är så korkat att jag nästan önskar att du fick känna på en liten depression. En månad eller så skulle kanske räcka för att du skulle se tillbaka och vara tacksam föratt ngn annan tog tag i dig.
Inlägg #5: Postat: 2003-08-13 16:30:00
Erik Lindgren
Okej, fröken läskunnig, exakt var i ovanstående inlägg står det att man skall hjälpa sig själv?Du tänker på artikeln jag skrev i ämnet för månader sedan. Om jag inte missminner mig, så hörde du till de där som menade på att jag var en idiot, och att deprimerade inte kan utföra något själva, när jag sade att de behöver lite hjälp på traven och motivation, då mer våldsamt sammanfattat som "en spark i röven".
Inlägg #6: Postat: 2003-08-13 16:31:00
Erik Lindgren
Och för att tillägga, jag har, otroigt nog, varit deprimerad, och det, kära du, mer än någr månader.
Inlägg #7: Postat: 2003-08-13 17:30:00
Kaj
Jo då Erik Lindgren. Du är tuff, du har klarat din depression med tuffhet. Men det finns dom som är ännu tuffare. Anne som hoppade från Tjörnbron, mitti natten, en höst.
Inlägg #8: Postat: 2003-08-14 14:17:00
Erik Lindgren
Ja, för det är ju så jävla tufft av mig att skriva det jag skriver, och det är ju ÄNNU tuffare att ta sitt liv. Fan, måste nog gå och lyssna lite på Leonard Cohen och bli självmordsbenägen, så att jag blir ballare.
Laddar...