Kära Charlotte Nilsson

Inlägg #1: Postat: 2003-08-12 18:28:00
Kajsa Kallio
Slaget om kvinnors rätt till utbildning, som verkar helt förlorat i väldigt många länder, ska vi strunta i det? Unga tjejers rätt att få samma uppmärksamhet, hjälp och förutsättningar som unga pojkar, på dagis och i skolan, det verkar också rätt döfött, lägg ner. Utvik kan tyckas vara en futtighet och en petitess men det är otroligt viktigt att varje gång markera vad vi står för och hur fel vi tycker det är när unga, duktiga tjejer väljer att klä av sig i herrtidningar.
Inlägg #2: Postat: 2003-08-12 19:55:00
Michael Lundahl
Nej varför skulle DE frågorna ges upp? Det är ju viktiga frågor. Som du säger är detta en futtig fråga... och att göra en "markering", det är slöseri med tid. "Markeringar" görs inte frö att det ska få en effekt... utan mest för syns skull.... typ sexköpslagen. Det är - ursäkta det kraftfulla uttrycket - självgodhet. Jag håller med danska ministern om att Winbergs brev till Athens borgmästare är självgott. Lägg tiden på de frågorna du räknade upp. Utvik är slöseri med tid.
Inlägg #3: Postat: 2003-08-12 20:25:00
isa
självgodhetens ansikte på sourze, lundahl, försöker igen bestämma agendan och sitter pompöst på sin häck och domderar om vad som är av vikt och inte. självdistans är sannerligen underskattat
Inlägg #4: Postat: 2003-08-12 21:45:00
Michael Lundahl
isa, var ska jag skicka 100-lappen så att du kan gå och köpa dig ett liv?
Inlägg #5: Postat: 2003-08-14 17:11:00
Isabel
Kajsa, börjar argumenten tryta eller....
Hur kan du jämföra oerhört viktiga samhällsfrågor gällande hela världen, med nåt så totalt obetydande som kvinnor som viker ut sej av egen fri vilja...t.ex CN.
Jag håller med Lundahl, välj något viktigare att lägga din energi på.
Laddar...