|
Inlägg #1: Postat: 2003-08-10 09:04:00
|
|
forts. |
Även vi är feminister i den meningen att vi anser att människor har lika mycket rättigheter såsom skyldigheter o a v s e t t kön, och det Katta är en jävla skillnad mot vad du och några till förespråkar: Nämligen att vara VIP-kunder i denna värld p g a ert kön! Vill även informera dig om att "tjata" leder ingestans - det vet i alla fall dem som har barn...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-08-10 09:08:00
|
|
***** |
Fotnot: Del 2 av 3 inlägg hamna tyvärr ovanför första kommentarinlägget. Antar att det går att följa ändå?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-08-10 18:42:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Tack snälla forts. Har lämnat denna debatt, som kanske märkts; massproducerar för tillfället sourze-artiklar, så det är svårt att hinna kommentera allt. Ytterst smickrande omdöme dock, att du tycker att Katta går in för att missförstå mig.
Jag tycker själv att jag, trots att jag vägrar kalla mig feminist, är mer
"feministisk" och kvinnovänlig än många andra debattörer här. Konstigt nog verkar få märka det.
Tack än en gång.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-08-10 18:55:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Min artikel handlar på intet sätt om
att Annika Sörenstam är värdelös.
Tvärtom verkar hon jättetrevlig och en bekant som spelar golf säger att hon är jätteduktig.
Min artikel handlar om hur journalistkåren följer en politisk korrekt dramaturgi där "starka" kvinnor ställs mot "rädda" män. Och därmed förlorar journalistkåren åter sin heder.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-08-10 18:55:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Tidningarna dolde medvetet Annikas resultat under turneringen för att kunna driva sin tes. Därför skrev man t ex att hon var bättre än 13 manliga spelare, men inte ett ord om hur många manliga spelare som var bättre än henne. Det är inte journalistik utan propaganda.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-08-11 21:00:00
|
|
***** |
Jag vill tillägga att jag inte läst L A:s artikel, finner han enbart spydig och det har han alltid varit och kommer så att förbli, och det har han även betalt för att vara, antar jag. Han är likadan i teveprogram... Jag tolkar din artikel som att du tar upp den dubbemoral som råder i medievärlden, och det är du inte ensam om att känna till. I synnerhet sitter ju 40-talisterna där som flaskhalsar och styr det dithän.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-08-11 21:13:00
|
|
forts. |
Och vad gäller golfspelarna reagerade jag också på hur de förstorade upp Annikas roll/prestation, som för att bevisa: "Kvinnor kan" och i nästa andetag säga: "Hon är inte längre förtryckt av männen alt. hon är ej längre ett offer..." Tja, egentligen är det tragikomiskt att kvinnor idag måste bevisa att Dem Kan - Behöver man bevisa något som man kan?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-08-11 21:14:00
|
|
forts. |
Sådant hade man i alla fall inga problem med när jag var barn ;- Kvinnorna klarade t o m av att föda avkomman själv. De inbillade sig inte att mannen klarade av d e t och tvingade honom till förlossningsbordet ;- Nå, skit samma. Men vi är många kvinnor som är trötta på "Kattas" och hennes jämlikars "offerroll" och utopiska, idealiserande av kvinnan.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-08-11 21:28:00
|
|
forts. |
Vad gäller dessa kvinnors sätt att försöka att lägga ord i min mun kvinna, och påstå att de sitter inne med Sanningen, kan jag bjuda på... Jag vet hur de "läser" sina Genusböcker, i vilka man mer eller mindre har strykit ordet "kön" och ersatt det med genus - "det"- för att manipulera och göra oss till ett neutrum - och det opersonliga persson...
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-08-11 21:31:00
|
|
forts. |
Det jag däremot blir illa berörd av är när de även går ut till all världens kulturer och påstår att alla kvinnor är förtryckta av sina män - "systemet"- då får man spader madam. Det där med makt är som bekant inte alltid synligt, men "Katta" m fl verkar tro att det endast finns ett sätt att leva på - och ytterst en enda orgasm att få? Eller?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-08-11 22:07:00
|
|
Katta |
Inte "Katta" jag heter nämligen Katta, till skillnad från dig "*forts."...
Så ni är också feminister, sedan blir det en massa ryggdunk och sen talar MS om att han inte alls är feminist. Dessutom har jag aldrig skrivit artiklar på Sourze... vet inte vad du vill... men jag är rätt stolt att du förknippar just MIG med feminism ; Dessutom tror jag att du tidigare diskuterat under annat namn, eller hur?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-08-12 10:20:00
|
|
forts. |
Katta, det är synd om människan - i alla fall när hon vill gå in för att missförstå. Sådant tar på energin, men leder ingenstans. Nu påstår du att jag är feminist. Svar: nej! Jag delar inte den feministiska uppfatting som du har, och det har jag kortfattat förklarat ovan. Jag har alltid trott att SOurze är ett forum för utbyte av tankar, känslor och åsikter, och att då kunde inte namnet vara det viktigaste i det fall jag ändå inte vet vem personen i fråga är.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-09-04 13:39:00
|
|
A |
Katta är bäst ingen protest.
|
| |