|
Inlägg #1: Postat: 2003-08-05 22:58:00
|
|
Mike |
Som jag ser det ska lagen inte lagga sig "mutually beneficial agreements" mellan vuxna manniskor. Om sen "horor" och "torskar" ar lyckliga eller inte ar oviktigt. Det som ar viktigt ar att de ar vuxna manniskor som kan forvantas ta ansvar for sina handlingar.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-08-06 10:42:00
|
|
Michael Lundahl |
Så enkelt är det inte Mike och det vet du. När en människa mår tillräckligt dåligt är det statens/samhällets plikt att gripa in. Det är därför vi har ett samhälle. Och helt klart är det så för många sexsäljare... de behöver akut statlig hjälp. Vissa människor skall inte fortsätta vara sexsäljare och där tycker jag staten har en skyldighet att gripa in.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-08-06 10:45:00
|
|
Michael Lundahl |
Det stora problemet är dock att staten inte har en susning om 1 hur många det finns totalt 2 hur stor andel som behöver hjälp 3 vilken hjälp det är de behöver. Noll koll... vilket regeringen själv erkänner också. Men ingen vill/törs/kan göra något åt detta för då måste man se på fenomenet "sexhandel" objektivt. Objektivitet innebär att man inte har några förutfattade meningar. Och då faller allt... för man HAR en förutfattad mening.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-08-06 10:47:00
|
|
Michael Lundahl |
Och det sorgliga i kråksången är att denna förutfattade mening anses vara såpass viktig att man inte vill ge upp den... och då rasar allt. Problemem får fortgå... hellre än att man accepterar risken att man blir tvungen att tillåta sexhandel. Principerna anses vara viktigare än tjejerna som dör på gatan. Sorgligt...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-08-07 16:53:00
|
|
Mike |
Vi har tydligen olika syn pa vad statens "plikt" ar. Jag forstar heller inte riktigt varfor du anser att bara staten kan gora det du sager. "Samhallett" ar INTE liktydigt med "staten" det ar en typisk svensk sammanblandning.
|
| |