Snoppen är toppen men

Inlägg #1: Postat: 2003-08-07 11:36:00
Dennis
Dottern arbetar som undersköterska. Borgerliga får makten genom att ropa ”Den offentliga sektorn är för stor och kostar för mycket”. Dottern får sparken. Arbetstillfällena är få, en näring som expanderar är det nyss ”frisläppta” bordellverksamheten. Arbetsförmedlingen: ”Du måste ta horjobbet annars förlorar du arbetslöshetsersättningen”. Dottern köpte ett rep, hängde sig på lyktstolpen med en lapp på bröstet: ”Detta är demokrati!”
Inlägg #2: Postat: 2003-08-07 13:40:00
tommy
om man viskar fram rubriken och ingressen och låtsas att man är en snuskgubbe på heta linjen låter det jätteäckligt.
Inlägg #3: Postat: 2003-08-07 18:20:00
Tessan
De nsexrådgivare som förespråkar bordellverksamhet får absolut noll stjärnor utav mej. Jag säger då bara det.
Inlägg #4: Postat: 2003-08-07 21:03:00
Suck
"Nej, fram med idéer om hur kvinnor och en del män som är vuxna, inte drogberoende, inte psykiskt sjuka eller lider av könssjukdomar kan om de vill öppna kooperativa bordeller." Oh, Ramona, du vill öppna elitbordeller. Oh, smart.
Inlägg #5: Postat: 2003-08-08 17:28:00
Yanni
Alternativen till prostitution tycks vara låglöneyrken. Har Ramona inte slagits av tanken att dottern kan bli börsanalytiker, kirurg, åklagare eller rikspolischef? Jag tvärvägrar att tro att någon med äkta god självkänsla ens tänker tanken att sälja sex. Jag bara tror inte på det.
Inlägg #6: Postat: 2003-08-09 11:55:00
Michael Ståhlberg
Nobelpris i civilkurage till Ramona.
Go sister, soul sister! Ingår i låten
"Lady Marmalade", som fortsätter:
"Voulez vous couchez avec moi, ce soir?" Obs. detta inte menat som skamligt förslag eller förslag över huvud taget.
Inlägg #7: Postat: 2003-08-11 02:41:00
tommy
Det har kommit fram nya uppgifter, nämligen att Jesus kristus h a d e inte en a n i n g om vad han sa. Han pratade HELT i nattmössan. Det har kommit fram att han var HÖG på kokain.
Inlägg #8: Postat: 2003-08-12 22:53:00
Isabel
HERRE JÄVLAR!!
Hade du stöttat en sån affärside hos din dotter är du ju inte riktigt klok! Vore det inte smartare att fundera på varför din dotter ser sex som en handelsvara?
Hennes tanke att det enda sätt att få kontroll och tjäna pengar som en man är att sälja sin kropp, stöttas alltså av hennes egen mor! Varför inte berätta för dottern att hon har lika mycket hjärna som en man, och kan klara sej med den.
Inlägg #9: Postat: 2003-08-12 22:55:00
Isabel, forts.
Att hon är mycket mer än en sexvara, och att du skulle göra vad som helst för henne så att hon insåg det.
Du vet, ge stöd, kärlek, och styrka...
eller vet du?
Åter igen, du kan inte vara riktigt klok!!
Inlägg #10: Postat: 2003-08-15 10:58:00
Ollie
Trams! Det är väl främst tjejerna som tycker att "en riktig karl skall ha satt på en massa tjejer". Tjejer följer alltid flocken, och att en kille knullat med kret och pleti runt ser de som en slags kvalitetsstämpel.
Inlägg #11: Postat: 2003-08-15 13:29:00
Emil
Snick snack. Jag anser inte att en tjej är en slampa/hora för att hon haft sex med många. Jag vet att mina kompisar inte anser det heller.. Jag tror mer att det är tjejerna som anser att andra tjejer e slampor/horor! Tack för ordet ://Emil
Inlägg #12: Postat: 2003-08-16 11:28:00
Sabina
Jag håller med dig mycket i det du skrev. Männen vill allt för ofta bestämma över kvinnor. Jag är fortfarande ung. Jag är bara 22. Har varit tillsammans med en kille som misshandlade mig. Efter har jag lärt mig att ingen vare sig man eller kvinna, polis eller läkare, kompis eller familje medlem får trycka ner mig.
Inlägg #13: Postat: 2003-08-17 17:52:00
Marlene Karnerfors
Vissa människor tycks inte ha förstått att frågan legalisering/kriminalisering av prostitution är bra mycket mer komplicerad än ett enkelt ja eller nej svar, det kommer akltid att finnas negativa aspekter på bägge sodor frågan är snarare pest eller kolera, ingen vill väl igentligen se sitt barn oavsett kön som en prostituerad men om GUD FöRBJUDE så vore fallet... under vilka omständigheter är det då MINST risker??
Inlägg #14: Postat: 2003-08-18 01:06:00
Nettis
Jag tycker att det är helt fel! Om en kille har sex med många olika så är han en slampa precis lika mycket som en tjej som har sex med flera killar!! lite rättvisa ska det vara!!!
Inlägg #15: Postat: 2003-08-18 14:06:00
Feeel fel fel!
Det är ju knappast killar som bryr sig hur mycket brudarna har knullat runt? Vi är inte direkt petiga, utan doppar ungefär där vi får lov att göra det. Det är snarare ni kvinnor som ser ner på varandra om ni har hoppat runt lite för mycket.
Kvinnor är det som brukar gå ihop och mobba ut andra kvinnor. Det är NI som gör det till ett problem inte vi män.
Inlägg #16: Postat: 2003-08-18 14:07:00
Jasså
Det här med att män hyllar varandra för sexuella erövringar kan till viss del stämma. Men det beror ju på att tjejer inte släpper till så lätt. Dessutom så är det ju så att tjejer vill ha erfarna män och ser det som något positivt. Det är inte heller något ni kan skylla ifrån er på oss män...
Inlägg #17: Postat: 2003-09-09 11:39:00
Jonas
De e trisst!
Inlägg #18: Postat: 2003-09-18 21:18:00
elin
varför prostitution finns till i första taget beror på att kvinnan som grupp i allt för hög grad har objektifierats och varit ekonomiskt underställd mannen. prostitution är delvis ett kvinnoyrke för att hon inte fått använda sin hjärna för att få äta. hur tänker du egentligen när du tror att man skall kunna få en mer neutral syn på kvinnan och hennes sexualitet genom att släppa loss prostitutionen som då ökar!
ytterl. komm.:
ftp://hemvux.hule.harryda.se/elin/prostitution&extremindividualism
Laddar...