Nästa påve i Vatikanen en kvinna!

Inlägg #1: Postat: 2003-08-06 10:33:00
Alfons
Religion är folkets opium, inte opium för folket. De krävs mycket arbete för att avvänja sig från detta narkotiska preparat. I Sverige jobbar vi bra, trots Livets Ord, andra följer efter så småningom. Liberaler som Ramona Danlén vill förbjuda religiösa seder men samtidigt vill de legalisera prostitutionen. Man ska inte förbjuda brukar det heta från liberalt håll!
Inlägg #2: Postat: 2003-08-06 11:06:00
Per W
Låt varje förening, kyrka eller sekt t.ex Frimurarna, Svenska Kyrkan. KPMLr ha sina stadgar, trosuppfattningar och andra läror i fred! Om nu en kyrka inte vill ha kvinnliga präster, vilken utomstående har med det att göra!
Inlägg #3: Postat: 2003-08-06 11:22:00
Per W
Jag tycker att de polska medborgarna skall lösa sina problem med abortlagen själva. Om Sverige skulle hjälpa till med aborter på polska kvinnor, fördröjs säkert en lagändring i Polen.
Som tack o lov är en demokrati nu till skillnad mot det "fria" 60-talet
Inlägg #4: Postat: 2003-08-06 11:44:00
Jolin
Om man som kvinna söker sig till en uppenbart kvinnofientlig religion/förening får man väl helt enkelt skylla sig själv? Antingen så accepterar man religionen eller så håller man sig utanför. Varken kristendom, judendom eller islam kommer någonsin att bli jämställd. Det är bara att inse fakta.
Inlägg #5: Postat: 2003-08-06 16:31:00
tommy
så länge de inte skrotar den jättefina skottsäkra golfbilen så skiter jag i om så en apa rattar den genom vatikanen om kvällarna.
Inlägg #6: Postat: 2003-08-06 16:43:00
tusensköna
Ramona, din lyteskomik med påven tycker jag är hemsk. Genom att driva med en gammal sjuk människas utseende framstår du som mycket oseriös. Även om jag tycker att du är ful så behöver jag inte förkasta allt du säger.
Inlägg #7: Postat: 2003-08-06 22:53:00
W
"tre gudarnas namn"? DEt är väl en och samma gud?

Annars bra skrivet ;
Inlägg #8: Postat: 2003-08-07 00:03:00
Katta
Abortfrågan är en stor fråga för världens feminister och dessa är aktiva genom abortbåtar som anlägger diverse "fria" vatten och utför aborter åt kvinnor. Har varit mycket omtalat... undrar hur du Ramona kunnat missa det?
Inlägg #9: Postat: 2003-08-07 11:03:00
Dennis
Jag var turist i det katolska Rom, med min bror, ganska länge sedan. Skilsmässor och preventivmedel var förbjudna, ordet abort kände man inte till. Dåvarande påven hade bannlyst preventivmedlen. Vi gick genom ett litet skogsparti, en genväg till campingplatsen på en av kullarna. Det hängde kondomer, tusentals på buskkvistarna, tydligen var det en kärleksplats för romarna.
Inlägg #10: Postat: 2003-08-09 17:43:00
Erik Lindgren
Jag säger som Kalle och Vladdan, religion är något som bör hållas på personlig nivå. Tro på vad du vill, men pådyvla för allt i världen inte andra din tro, stifta inga religiöst färgade lagar och upprätta för helsefyr inget religiöst styre. Amen!
Laddar...