Någons dotter är redan hora

Inlägg #1: Postat: 2003-08-05 14:00:00
Michael Lundahl
Skitsnack. Det konkretiserar ingenting. Och skulle det vara så att denna fråga behöver "konkretiseras", då har den tillfrågade inte i debatten att göra alls förrän de inhämtat kunskap från känna: de protituerade. Frågeställningen spelar på föräldrakänslorna och den gamla föreställningenm om att en flicka måste vara "fin" och inte hora. Om det hela är för dig abstrakt och främmande, håll dig borta från diskussionen.
Inlägg #2: Postat: 2003-08-05 14:02:00
Michael Lundahl
Det enda som den frågeställningen vill konkretisera är den politiskt korrekta myten om den olyckliga horan och sedan utnyttja föräldrarnas känslor för barnen för att tvinga fram en viss åsikt. Det handlar inte om att låta människro få tänka själv och fåkomma fram till en egen åsikt... utan om att utnyttja utpressning för att tvinga in dem i "rätt" hörn.
Inlägg #3: Postat: 2003-08-05 14:59:00
Adrian Ulander
Jag betvivlar starkt att du vet hur det känns att ta en sats sperma i ansiktet mot betalning.. Är du i sånt fall inte berättigad att diskutera ämnet, och kan jag avgöra dina åsikter och artiklar tillför debatten något?
Inlägg #4: Postat: 2003-08-05 15:00:00
Adrian
För mig är det ytterst abstrakt och främmande, och jag har väldigt svårt att tro att jag kan sätta mig själv i en horas kläder även fast jag får förstahandsinfo om hur dennes arbetsdag ser ut. Spörsmålet "Vill du att.." är utmärkt eftersom folk tänker på de sina på ett annat sätt än främlingar.
Inlägg #5: Postat: 2003-08-05 15:00:00
Adrian
Frågan är lika förträfflig som tanken "behandla andra som du vill bli behandlad själv." Snälla Michael, jag tycker att du verkar vara en vettig människa, men ta dig inte friheten att utesluta andra ur diskussioner på eget bevåg. Vänligen, Adrian.
Inlägg #6: Postat: 2003-08-06 11:00:00
Michael Lundahl
Svar 4: Din logik är helt felaktig. Det är just av den anledningen som frågan inte skall ställas... för att man har ett så oerhört starkt känslomässigt band till sin familj att man inte kan komma till en nykter åsikt. Frågan konkretiserar på intet sätt fakta eller erfarenhet. Man har lika dålig koll som tidigare. Man har fortfarande ingen som helst kunskap. Men ändå så byter man åsikt?! Det är så fel det kan bli.
Inlägg #7: Postat: 2003-08-06 11:04:00
Michael Lundahl
Svar 5: Och vad gälelr att utesluta folk ur debatten... att jag säger att folk som har noll kunskap och noll erfarenhet inte borde debattera detta... det är INGENTING mot det faktum att de människor som denna debatt handlar om alltid har varit utestängda och ignorerade i denna debatt.
Inlägg #8: Postat: 2003-08-08 16:29:00
Adrian
Du är så dogmatisk och trångsynt att det inte är lönt att diskutera med dig. En åsikt är inte automatiskt den enda rätta för att det är din. Öppna ögonen och lyssna någon gång på vad andra säger.
Inlägg #9: Postat: 2003-08-28 18:35:00
Sunny
Någons döttrar o söner är redan horor.
Vilken attityd skadar dem minst?
En fin artikel Michael.
Laddar...