Inlägg #1: Postat: 2003-08-05 10:37:00
|
Alrik |
I Aten finns 230 lagliga bordeller och 600 olagliga. Hur många ytterligare tvångstvingade unga ofta minderåriga finns utanför dessa vet ingen. Det enda som är sant är att de mår fruktansvärd illa och dör unga. Alla ni som är för prostitution ni är mot mänskligheten. Oftast är det så att dom som är för prostitution är mot aborter, de är för krig och för dödstraff, för hårdare straff och mot invandrare
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-08-05 10:43:00
|
pUs |
Alrik; Merparten av oss människor har sannolikt aldrig arbetat som prostituerade. Det diskvalificerar oss dock inte från att diskutera om saken, på precis samma villkor som du. Oavsett vilken åsikt vi har.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-08-05 10:45:00
|
pUs |
Vidare är det fullständigt ointressant vad jag tycker om döddstraff, vad jag tycker om krig eller vad jag tycker om invandring. Vem vet - jag kanske gillar nedskräping och försurning också, men det förändrar ändå inte de rådande sakförhållandena kring prostitution.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-08-05 10:47:00
|
Michael Lundahl |
Alrik: Den där slutklämmen måste ha varit den mest idiotiska som förekommit på Sourze. Det hänns nästan som när jag var på UseNet där diskussioner ofta avslutades med "Ja men du är ändå en djävla nazist".
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-08-05 10:48:00
|
Nartin |
Alrik, har du läst längre än rubriken i artikeln?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-08-05 10:49:00
|
Michael Lundahl |
Alrik: Umgås med en Manhattan call-girl i en månad, för bok över hur mycket hon tjänar och hur hon mår... och kom sedan och med gott samvete och säg att hon är likadan som en grekisk minderårig sexslav.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-08-05 10:59:00
|
tim |
hon mår säkert kanon just nu. glassar runt på flaschiga inneställen bland jetsetarna. drar ett par strängar puder upp den söta näsan och knullar för stora pengar. fråga henne hur hon mår när hon är 40, och tappat räkningen på allt, förutom plastikoperationerna som hon just genomfört den 10:e, för att platsa i manhattans c-lag iaf.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-08-05 11:01:00
|
Nartin |
"Oftast är det så att dom som är för prostitution är mot aborter, de är för krig och för dödstraff, för hårdare straff och mot invandrare"
...medan såna som du är fördomsfria?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-08-05 11:19:00
|
Marlene Karnerfors |
Det handlar i grund och botten inte om så enkla ställningastaganden som 100 för eller emot... uppenbarligen har personen alrik inte läst längre än till rubriken och att sedan dra sådana slutsatser om att människor som inte är emot prostitution oxå skulle för krig och dödsstraff?? allvarligt??jag är inte För prostitution men jag är heller inte emot det.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-08-05 11:33:00
|
Joakim |
Michael: Dina argument börjar nå oanade höjder. Några påpekanden bara: vi lever i Sverige, majoriteten prostituerade är inte av typen "manhattan call-girl", ett destruktivt beteende är destruktivt oavsett vilken nivå du utövar det på, pengar är flyktiga.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-08-05 12:06:00
|
pUs |
Joakim; Det finns ingen generell, genomsnittlig hora. Du hänvisar till en majoritet i ditt inlägg, det skulle vara väldigt kul att veta vad du grundar det på. Undersökningar? Empirisk erfarenhet? Eller är det kanske bara något du höftat till ur tomma intet.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-08-05 12:09:00
|
pUs |
Och självklart är ett destruktivt beteende destruktivt, men so what? Det är tråkigt hur somliga i vår upplysta tid fortfarande på fullt allvar tror att vi kan förbjuda bort all destruktivitet.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-08-05 12:44:00
|
Joakim |
Svar 11: Visst har jag använt höften men du får gärna motbevisa mitt påstående.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-08-05 12:49:00
|
Joakim |
Svar 12: Vad jag ville var bara att såga Michaels fåniga argument, som tycks antyda att ett visst beteende blir hälsosamt när det förs in i lite "finare" salonger. Ungefär som att alkoholism är trevligare i Hollywood än i Kansas.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-08-05 13:03:00
|
pUs |
Joakim; Jag är tyvärr inte ansvarig för att styrka dina påståenden. Den biten får du faktiskt stå för själv när du för en diskussion, hur tråkigt det än kan verka.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-08-05 13:06:00
|
pUs |
Och angående svar 14, så vill jag nog påstå att en nutida snickare som under ordnade former får betalt för byggnationen av ett hus för ett betydligt mer hälsosamt liv än en livegen slav, som under piskornas ihärida vinande hamrade galärfartyg för 1000 år sedan. Men det tycker naturligtvis inte du, alla snickare för ett lika ohälsosamt leverne oavsett hur det snickras. Inte sant?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-08-05 13:07:00
|
pUs |
Ihärdiga, ska det stå.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-08-05 13:43:00
|
Magdalena |
Alrik, är du inte läskunnig eller är du bara dum? Jag skriver flera gånger i artikeln att jag självklart inte vill att min dotter ska bi hora eller hur? Tänk vad bra det skulle vara om det räckte med att det kommer en mamma och "hindrar" sin sexsäljande dotter. Jag tror tyvär inte att det funkar så.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2003-08-05 13:46:00
|
Magdalena |
Det jag säger är att sexhandel förekommer,laglig eller inte. Då anser jag att det måste vara säkrare för de inblandade om det är lagligt. Och mina åsikter om krig,aborter och dödsstraff kan vi väl ta någon annan gång, när det är relevant?
|
|
Inlägg #20: Postat: 2003-08-05 14:07:00
|
Michael Lundahl |
Joakim: pUs uttryckte det helt rätt: det finsn ingen genomsnittsprostituerad. Trots att de flesta antiprostitutionsdebattörer glatt viftar med Moodysons "Lilja" och försöker få oss att tro att alla som säljer sex är som henne, så är det inte så.
|
|