Inlägg #1: Postat: 2003-08-05 13:38:00
|
Magdalena |
Varför är det en logisk kullerbytta? Det jag säger är att det troligtvis är säkrare att sälja sex på en laglig bordell än på gatan. Och att en kriminlisering ökar utsattheten. För det säger jag inte att allt skulle vara bra bara för att man legliserade men jag tror att riskerna skulle minska. Och det är väl ändå tjejerna det handlar om? Inte vad vi tycker är bra eller dåligt
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-08-05 13:56:00
|
Per W |
Då legaliserar vi pedofili och incest också av samma skäl!!!!!!!!!!
Det måste var bättre för barnen om det sker under kontrollerade former!!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-08-05 14:17:00
|
Magdalena |
Ursäkta mig men du måste vara ett jävla dumhuvud!!Du tycker inte det är skillnad på en vuxen kvinna och ett litet barn. Såna där osmakliga och irrelevanta jämförelser sänker bara debatten. Jag tycker i alla fall att det är skillnad på att sälja sin kropp och att bli våldtagen/utsatt för övergrepp. Håll småbarnen utanför är du snäll för jag har inte förespråkat bordeller med småbarn i eller hur?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-08-05 14:45:00
|
Biff |
Per W, anledningen till att jämförelsen med pedofili är värdelös är att barnen tar skada. En sexarbetare tar inte skada av sexakten utan av andra orsaker som man kanske kan få bort genom lagliga bordeller. Ang. incest så vet jag inte om det är olagligt så länge det inte innehåller pedofili eller våldtäkt...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-08-05 17:54:00
|
isa |
jaha biff, och var har du beläggen för att att inga sexarbetare tar skada av sexakten?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-08-05 18:40:00
|
Michael Lundahl |
Per W: Hej och hå... nu är det defintivt usenet-stuk på det här stället. Har du så kasst med argument att du måste göra sådana jämförelser? Snacka om att försvara ståndpunkten enbart för sakens skull.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-08-05 19:19:00
|
Magdalena |
Isa,betyder ditt svar att du också tycker det är relevant att jämföra övergrepp på barn och att vara prostituerad? En hora tar väl inte fysisk skada av akten om inte torsken gör henne illa på nåt sätt. Psykisk kanske men det vet vi inget om. Och var har du beläggen för att de gör det i så fall??
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-08-06 10:17:00
|
Per W |
Min poäng med att hårddra argumenten är att förespråkarna inkl Magdalena också tycker att prostitution är förkastligt och inte "hälsosamt" för "utövaran" och förknippat med stora risker.
Annars så skulle de väl inte vilja reglera det genom "godkända" bordeller där man bl.a kan ropa på hjälp om man blir misshandlad.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-08-06 10:20:00
|
Per W |
Jag tycker också att det är en hårfin skillnad på allvarlighetsgraden på det övergrepp som ett barn utsätts för av en pedofil offret < 15 år och en hora utsätts för av en torsk offret 15 år eller äldre.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-08-06 10:25:00
|
Per W |
Den internationella handeln med barn för sex, organstöld mm hänger intimt samman med prostitution. Risken att bli HIV-smittad av ett barn anses vara mycket mindre än av en vuxen.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-08-06 10:58:00
|
Marlene Karnerfors |
Per W att dra in pedofili i detta tycker jag är Lågt för att inte säga VIDRIGT det är lag på att barn och sex INTE hör samman och så skall det fortsätta vara....
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-08-06 10:59:00
|
Marlene karnerfors |
Det är även olagligt för en myndig person att ha sexuelt umgänge med en icke myndig person dvs 18
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-08-06 13:15:00
|
Magdalena |
Helt rätt Marlene. Jag blir också förbannad när övergrepp mot barn bagatelliseras, vilket det defenitivt är när man drar in det i såna här sammanhang. Fanns det lagliga bordeller skulle väl åldergränsen vara 18 eller?
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-08-06 13:20:00
|
isa |
chill, jag frågade om beläggen för att horor inte utsätts för kroppslig skada, inget annat. sluta läs in outtalade saker, ni har en tendens att göra det. sen, har ni hört talas om veneriska sjukdomar? en del tom dödliga, såsom hiv. för att inte tala om alla horor som skrivit biografier eller låtit sig intervjuas i media. dom har mått pissdåligt psykiskt. där är mina belägg, direkt från dom det handlar om.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-08-06 15:01:00
|
Biff |
Ja nog är det farligt att ha sex... Och förmodligen mår sexarbetare jättedåligt psykiskt. Men det gör personal på hamburgebarer också. Det viktiga är att de inte blir skadade fysiskt.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-08-06 22:26:00
|
Joakim |
Hehe... jo, personalen på mcdonalds behöver nog går till psykologen efter ett par år...
|
|