Inlägg #1: Postat: 2003-08-05 09:38:00
|
Michael Lundahl |
Per W: Och vad gör du då om din dotter vägrar? Vad gör du om hon säger att hon tjänar mer än du, att hennes kunder är schyssta och att hon mår helt ok? Vad gör du då? "Ja men lilla gumman, du måste förstå..."?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-08-05 11:23:00
|
Joakim |
Hon gör i sådana fall fortfarande något man avskyr. Därför bör man fortsätta att bekämpa skiten.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-08-05 12:32:00
|
per W |
Michael L: Hur kan min dotter om jag hade någon "må OK" om hon får sitt kön penetrerat av "schyssta" kunder som du föraktfullt betecknarsom "horbockar" med jämna mellanrum hela tiden!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-08-05 13:50:00
|
Magdalena |
Per W, självklart skulle jag också försöka hjälpa mina barn om de "hamnade snett" Men du tror väl inte att det alltid fungerar? Jag tror att de flesta föräldrar försöker hjälpa men ibland har det gått så långt att det inte går. Och att antyda att jag skiter i mina barn bara för att jag säger att jag tror att det är säkrare att sälja sex på en bordell än på gatan är rätt lågt faktiskt....
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-08-05 13:51:00
|
Magdalena |
Men vore det så enkelt och svart eller vitt som du tycker så skulle det väl inte finnas så många narkomaner,kriminella och horor eller? Eller är det så att alla deras föräldrar skiter i dem?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-08-05 13:51:00
|
pUs |
Ja, hur kan nån som får sitt kön penetrerat må bra. Öh. Det är väl inte riktigt det legaliseringsdebatten handlar om. Trodde i alla fall jag, i min enfald. Det finns många kriterium för vad som kan känneteckna en fullgod & legal sysselsättning, men ren och skär njutning tvivlar jag tillhör ett av dom.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-08-05 14:05:00
|
Per W |
Magdalena: Jag säger inte att det är svart eller vitt, men en lag som säger att sexköp är "ganska" kriminellt är omöjlig. Bordell är kanske säkrare men gatan och knarket försvinner inte med det ...
pUs: Öh? Vad menar du? Det var ML som drog in att må OK i debatten?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-08-05 14:36:00
|
Biff |
Jag tror inte att så många sexarbetares föräldrar vet vad deras döttrar och söner håller på med. Kanske vore lagliga bordeller ett sätt att föra fram det i ljuset?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-08-05 14:58:00
|
pUs |
Per W; Ja? Vad har det med saken att göra? Min poäng framgår ganska tydligt, oavsett vem som kan tänkas känna sig träffad.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-08-06 09:57:00
|
Per W |
pUs: Poängen har gått spårlöst förbi..
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-08-06 10:00:00
|
Per W |
Magdalena: Jag har inte antytt att du skiter i dina barn! Men du skriver själv att om din dotter väljer att bli hora så skulle du "inte bli glad". Men.... lite lessen skulle du väl bli?. Inte bara neutralt: Jaså, Jaha .......
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-08-06 10:57:00
|
Marlene Karnerfors |
Håller med Per W, jag skulle vERKLIGEN göra ALLT för att få min dotter/son ur något sådant och jag skulle heller inte vilja att min dotter blev penetrerad av någon aldrig så schysst torsk, men jag tror att det är både lättafre att kunna spåra och hjälpa dessa om det inte kriminaliseras helt.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-08-06 13:19:00
|
Magdalena |
Per w, självklart skulle jag inte vara neutral. Självklart skulle man bli förtvivlad och göra allt för att hjälpa dem. Trodde jag man inte ens behövde säga. Men jag jag tror inte på bilden att alla knarkare,horor och kriminella kommer från trasiga hem. Många visst men långt ifrån alla. Ibland gör föräldrarna allting "rätt" men det går åt skogen ändå. Och när man gjort allt för att hjälpa men det inte går vad gör man då? Håller med marlene i svar 12.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-08-06 16:10:00
|
Katarina |
12:men det är väl ingen som vill att det ska kriminaliseras helt!
begreppsförvirring i den här debatten, och det beror på att bla Jan sjunesson använder argument mot kriminalisering som argument för legalisering. Det är fråga om två helt olika saker. legalisering av bordeller/införliva prostitution i den vanliga arbetsmarknade leder OCKSÅ till ANDRA regleringar och kontroll!
kom ihåg legalisering av "sexmarknaden" INTE samma sak som avkriminalisering.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-08-24 11:31:00
|
Marlene Kranerfors |
Just det!! Katarina!
Jag är inte för en total legalisering med bordelljobb på arbetsförmedligen.
men jag tror inte heller man löser något genom att kriminalisera mera.
|
|